Egendomligt nog så är jag fast på samma platts/ där jag landat platt och där allt känns gammaldags/ Snyggt! trotts att jag sammanlagt rört mig som ett handelsled/ från skånes glimminge hus till gotlands sangelsten/ Fattar inte första raden, och vet itne vad sangelsten är för nått? så är det, ruta ett jag lever livat i svängen/ det slutar snett jag tar en paus och kliar i skägget/ Nja, fattar inte mkt här heller, men bra rimmat. löser problem och annat osunt kolungt/ med en dunderfin skunk etta tänd under min munkhätta/ Här slutar ju rimschemat ju, eller? ser klart, klart giftig så soc vill se mig på avgiftning/ på grund av någon annans grundade lagstiftning/ Det här var fett, riktigt sant. så ge mig hundra redan bluntad om du undrar/ en ungvalp som går ut medans jag blåser för fullhalls/ vaa? bra rimmat, men vaa tills det blir lås och jag åker på hundstall/ eller tills livet ler mot mig och då blåser jag subban/ hundstall? Den sista raden var fet ändock. inte illa sinnad om du behöver veta/ bara villig att överleva med högre trevnad/ haha, här snackar vi feta rader. står långt bak i kön så jag ser bara nackdelar/ för många bakslag får mig att vinkla mina backspelgar/ det här är fett, bra skrivet. Du rimmar snyggt, och det känns aldrig krystat, men ibland så känns det som du inte riktigt förmedlar något, man fattar inte vad du skriver helt enkelt.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.