Excentri - Ökenblomma
En text jag jobbat på i ett par dagar, och jag är rätt så nöjd med resultatet. Inspelning är påbörjad! Behöver bara mer tid! Droppas snarast i audio. Så här känner jag nu! Lägg en kommentar?
Excentri - Ökenblomma
Min kärlek till dig är som en ökenblomma Och något som är värt att tänkas över noga Ändå finns du med mig i varje andetag så snälla, hjälp min ökenblomma till ditt vattendrag Alla gånger om natten som jag somnat gråtandes Ville jag hört dig viska att allt kommer ordna sig Andas med mig, hjälp mig andas i takt med Min kärlek till dig, i tankar om natten Min himmel är stålgrå fast den borde vara molnfri För utan dig, blir jag ensam och gråtmild Jag vill somna i din famn när du viskar "dröm sött" så besvara min kärlek eller lämna den dödsdömd Lys upp min himmel, bli min solstråle Och låt din luft ta sig in i varje blodåder Bespara mig sorgen och skänk mej en framtid Snälla håll om mig nu, och släpp mig aldrig
Om kärleken jag gav dig, nu vilar på sin dödsbädd Förlorar jag mitt ljus i livet och blir mörkrädd Förse min ökenblomma med ett av dina lotusblad Annars kommer den att sluta som ofruktbar Jag hade nästan glömt bort hur det känns att vara kär Men allt jag vill nu är att ha dig nära mig Skänk min molniga himmel, lite av ditt solsken Eller ge mig tillbaka min vanliga klokhet Jag vet inte hur du känner, men jag vill att du ska hålla om mig tills jag somnar vid midnatt Ta min hand, och skänk mig sinnesfrid Hör mitt rop, och ta mig till ditt himelrike Hitta min ökenblomma, eller vik av på en avtagsväg Men allt jag önskar är att du ska vara här Förse min kärlek med ömsesidighet Eller ignorera mina tårar när du övergivit mig
Det finns inte tid till att ge upp!
|