ödets ironi - livet bara rinner mellan dina fingrar
jag vaknade med ett ryck och slog sakta upp mina ögonlock och tänkte bittert att: ”gå upp? över min döda kropp” det var en septembermorgon och löven hade redan fallit klockan slog nyss åtta och jag var försenad som alltid men jag visste inte att jag snart skulle göra allt för att få vakna som jag gjorde då.. så jag uträttade mina behov fortfarande som i en dvala släntrade ner till köket och möttes av en förvånad min ”Ja, jag vet, försenad igen”, suckade jag och lät tystnaden tala ”Strunt i det, ikväll blir det du och jag, en film, och en låda vin” gav henne ett leende som svar och slog mig ner vid frukostbordet och blev förvånad över hur lugnt hon tog det jag vill också leva långsamt, vill leva på samma sätt bara köra på, och inte stanna förrän jag hamnat rätt jag var sömndrucken och dåsig men hon fortsatte prata på om jobbet, om chefen och om väninnan som lämnat sin karl och även om det var en av sakerna jag hatade så lät jag henne hållas för att hon är det enda jag har tillslut tittade jag upp ur tidningen och kvävde en gäspning såg henne i ögonen och sa att ”så är det säkert min älskling” hon insåg att hon pratar för mycket och log förstrött men bara en timme senare dog hennes röst och jag visste inte då att jag snart skulle göra allt för att höra den igen.. efter en snabb puss på munnen skildes vi åt i korsningen och hastade iväg till våra arbeten jag minns så tydligt hur jag såg allt den morgonen hur vi skulle ta tag i allt trots våra belastade samveten men ironiskt nog försvann den chansen just den dagen och mina framtidsplaner förvandlades till en klump i magen medan min tvillingsjäl försvann och blev till stoft i ett höghus så satt jag på väg till ett möte och klagade på ett rödljus jag vet att hon finns där någonstans, ovan i skyn.. men efter den dagen stod jag kvar med ett brustet hjärta och en låda med vin
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|