okänd avsändare - det sista
En omodern Veritas från ett liv som blev bortglömt Som sjunger på sin sista vers, men utan någon sångröst Typen som sitter och äter ensam varje dag Kan bara laga en maträtt så han äter jämt samma mat Förtidspensionerd och saknar barnbarnen i sin omgivning Folk beskriver han som avslagen, mogen men ändå mångsidig Fast det stämmer ju inte, utan..han är ensam Han vill sitta i gamla stan och ta en öl på nån uteservering och skapa ett rum omkring sig gjort av ljudisolering Men ändå kunna ta vara på dagen som morgonen sänder För att sen berätta om den för barnbarnen på ålderdomshemmet Har gråtit floder över detta och har nu ett helt hav att drunkna i Men jag vill inte dö, jag vill klunka vin och ha en festbjudning Där lyckan servers med nubbe, potatis och kräftstuvning Jag vill gå från trånga gränder ut till långa stränder Där jag kan springa fritt och inte åldras längre Det var mig som berättelsen handlade om Ett liv som bara kastas bort Sitter nu här med min flaska rom Tar fram pistolen, skjuter mig själv och laddar om
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
|