okänd avsändare - det sista En omodern Veritas från ett liv som blev bortglömtSom sjunger på sin sista vers, men utan någon sångröst Typen som sitter och äter ensam varje dagKan bara laga en maträtt så han äter jämt samma matFörtidspensionerd och saknar barnbarnen i sin omgivningFolk beskriver han som avslagen, mogen men ändå mångsidigFast det stämmer ju inte, utan..han är ensamHan vill sitta i gamla stan och ta en öl på nån uteserveringoch skapa ett rum omkring sig gjort av ljudisoleringMen ändå kunna ta vara på dagen som morgonen sänderFör att sen berätta om den för barnbarnen på ålderdomshemmetHar gråtit floder över detta och har nu ett helt hav att drunkna iMen jag vill inte dö, jag vill klunka vin och ha en festbjudningDär lyckan servers med nubbe, potatis och kräftstuvningJag vill gå från trånga gränder ut till långa stränderDär jag kan springa fritt och inte åldras längreDet var mig som berättelsen handlade omEtt liv som bara kastas bortSitter nu här med min flaska romTar fram pistolen, skjuter mig själv och laddar om
inledde soft, sen blev det lite berg och dalbana. I helhet var den bra.btw, n0xn @ GT?