Dumhet - livsomvändning
Fick inspirations flöde & skrev ner detta. vart väldigt nöjd, men tar gärna kritik! den kommer antagligen komma i audio.
livsomvändning
Dags att ändra min stil/ alltförlänge har jag hatat mitt liv/ kärlek utan känslor och fjärilar i magen/ heladagen ligger i sängen med gråten i halsen/ dimman kommer över och man minns tiden/ när flickan låg inkurad i ens famn/ när lyckan var hjärtats substans/ dagar går vidare men tiden står stilla/ hatar och lider av livet varje timma/ känslorna slukar upp ens innersta tankar/ hjärtat bankar,blodet cirkulerar och man lever på saknad/ varje block är fylld av små hjärtan ifyllda med ett namn/ flickan, tjejen, gudinnan, hon jag kalla sockerkaka/
vill bara skruva tillbaka tiden/ då det var hon & jag som dansa fram i livet/ hand i hand emot vårat drömmars land/ vi gjorde guld av sten och diamanter av mineraler/ vi levde på våran kärlek,ja flickan var andetagen/ men vindarna vände, jag tappade luften/ guldet bröts ner till sten och diamantena krossades igen/ livet gick i en nerförsbacke rakt ner/ från mitt egna paradis till mitt egna helvete/
men jag har sakta börjat tagit mig upp igen/ steg för steg för att tillslut nå toppen/ det är en bit kvar på färden/ jag spelar ett spel för omvärlden/ gör allt för att folk inte ska känna mig/ behöver ingen medkänsla, jag klarar mig själv/ jag har dom utvalda, dom jag kallar mina vänner/ dom är inte många, men dom är allt jag behöver/ har över femtio personer runtom mig/ men bara sju av dom känner mig/ som känner den riktiga stoffe, han som skriver hela nätter/ han som inte pratar, utan handlar efter sina känsler/ men fortsätt hata, fortsätt tro ni vet vem jag är/ för en vacker dag kommer jag bli kär/ i den rätta flickan, hon som alltid finns där/
men i väntan på tiden lägger jag mig ner igen och skriver i blocket.. ritar småhjärtan med flickans namn och gråter oceaner/ men dagen kommer... då det blir bra igen/
i en ny tid.. i mitt nya liv/
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
|