I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Racapp - ...Died Unconsciousness

Vår Hiphop - Lyricism

2007-02-25 14:39

Racapp - ...Died Unconsciousness

Im Charging it.. Charging it.. Charging it.. Charging it..

Now how the fuck did i die unconsciousness? so..

....i Died unconsciousness, but i tried unfortunate
Last kiss goodbye cuz theres no friday after next
im a writing vocalist, means, i like to talk all shit
marshing and dodging the hawks with toxic spit
watching it, dont know whats causin it
before i vanish into the darkest pitch i call it quit
keep talking shit, you know im droppin hits
my stuff is ill like the mcdonalds grill im lovin it
the problem is, my mothers thinks im metabolic
inborn errors of alcoholism, or whatever ur callin it
polishing my reputation , devastating animation
heart amputation, combination with concentration
gives more education in the conversation, its casual
my information gives inspirations to unmotivated assholes
got a brain fracture, its medical, go ahead operate
with vertical chemicals, im dead but i still conversate
the blood in vains keeps commin in more common then
constant comments from doctors who vomits when
my pulse falls like a comet and, my condition has an caution risk
lack of oxygen, hypoxia, thats how i died unconsciousness

thats. thats.. thats how i died unconsciousness

my heartbeats beats to drum of the beats

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2007-02-25 14:54
JÄVLAR va bra
You already know, den e on lean!

2007-02-25 15:29
Kan säga att den va bra!:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-25 15:55
Ah, behöver inte säga så mycket. Du är grym helt enkelt! Tvärfett det här! Jäkla massa rimmande :D
Yeah, you know..

2007-02-25 17:12
Jo det var nice =)

2007-02-25 17:23

damn mayn! När vart du så här bra??
Två texter i rad som man blivit lite imponerad av!
Nice rimschema, bra rim. Tycker detta var heeelt jävla okej alltså

VG++

Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!

2007-02-25 20:38
tackar till alla, sorry för de avancerade delarna haha ;D

2007-02-26 08:00
fett bra rac ! (Y) dina texter är alltid bra ! , ja fatttade inte ngra ord men ja lär mej :) niiice =)
Den Vise Visic

2007-02-26 15:43
haha har sagt vad jag tycker på msn jue. advancerat och brutalt ! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-26 15:51
diggade inte alls, skumt, tråkigt men snyggt rimmat.
för mycket tomt prat och för lite mening med något.
sämre än vanligt, du vet att jag gillar det vanliga.

2007-02-26 16:39
Tsun

tompratet kasnek är de ställena du inte förstår, jag ser inge tomprat, men yes den är lite tråkig, den är djup, thanks, pz

Htteee
yee, thanks

visic_
tackar!

2007-02-26 16:48
"Jag dör medvetslöshet..." :D Ska läsa igenom den sen, ville bara påpeka det där. Är sjuk och har bara sovit 3 timmar, ska vila lite... (Så säger man bara, sen sover man hela dagen och är vaken hela natten...)
A historian is a prophet in reverse

2007-02-26 16:52

du ar grym LX men denna fattade jag inte ett shit av. Jag ar javligt bra pa engelska men jag vet inte vart du ville komma med denna text. Det ar som Nas texter, jag fattar typ 50% av den men den later fett bra.

Shuu

2007-02-26 18:39
nej nej, jag fattar texten man

2007-02-26 19:26
Daniel-Blade

haha oj fan, ska nog vara "WITH" emellan died och unco.. ajja, de går o fixa, tack för att du pekade ut de, märkte inte det

Rash_
Ta de via msn de du inte förstog, förklarar jag de

2007-02-26 22:47
Eller så tar du bara bort -ness på unconsciousness, det funkar vilket som, skulle jag tro ;) Förlåt att jag sitter och leker språknazist, men språk är det enda jag är bra på :D I övrigt äckligt fett skrivet, du använde rim som folk aldrig ens hört talas om :) Jag förstod texten perfekt, men vissa rader kändes lite som, ja som så många sa, att rimmen kom i första hand? Men det kanske var det som var meningen. Du tog ju inte något ämne man verkligen ens KAN ha ett innehåll om, det är väl mer en poetisk grej och det tycker jag du lyckades väl med. Iskall rakt igenom, Fridens. :)

2007-02-26 22:48
tack, någon som såg texten som själva sammanhanget, underbart, ja de e poetiskt, tack mannet,! peac!

2007-02-26 22:50
OK, nu ser jag att det inte var "som så många sa, att rimmen kom i första hand" så det ser ju lite dumt ut. Det var nog i någon annan tråd jag läste, börjar visst bli gammal. Men men, då pekar väl jag ut det. Det var inte det att du inte hade innehåll, det hade du, och jag kan pussla ihop raderna till en flawless story, det var mest att själva innehållet i sig självt inte direkt var så mycket, men som sagt, poetiskt...

Fan nu skrev jag ett nästan lika långt inlägg som första gången igen!

2007-02-26 22:56

hahaha, ye i get you, well, jag försökte rimma så mycke som möjligt (annars så är man dålig enlig whoa) och samtidigt hålla sammanhanget(som dom ändå inte förstår på whoa)

sen valde jag feta ord, körde lite nas flow faktiskt, pz thanks

2007-02-26 23:12
denna texten är djup för er som inte förstår, allting har dubbel mening

typ exempel

: flowers usually come back, but unless seeds hesitates

kan tolkas att blommor oftas blommar igen om inte fröna vägrar elle något,, första bokstäverna, FUCK BUSH, kanske menas de att soldaterna oftast kommer tillbaka om inte regeringen ändrar sig o.s.v

finns alltid dubbel meningar i allting, allt är inte menat att ni ska förstå, pz
Rappare

2007-02-26 23:39
Några bra saker, men alldeles på tok för innehållslös och rimfixerad. För det första "I died unconciousness" fungerar inte. Om du lägger till "with" så blir det "Jag dog med medvetslöshet" och det funkar inte heller. "I died unconcious" - "Jag dog medvetslös" fungerar om det är det du menar. Jag är även rätt tveksam till om "I tried unfortunate" fungerar.. "Jag försökte oturligt"..?

Kollar man på texten i temaväg, som det då verkar ska vara  att du ska berätta om hur du dog medvetslös, Vad har några av de här raderna att göra med någonting..?

"im a writing vocalist, means, i like to talk all shit

keep talking shit, you know im droppin hits
my stuff is ill like the mcdonalds grill im lovin it"

En mindre detalj är att du rimmar "shit" två gånger vilket inte är snyggt.

"the problem is, my mothers thinks im metabolic"

Problemet är att min mamma tror jag är ämnesomsättnings..?
Liksom.. Va?

"heart amputation, combination with concentration
gives more education in the conversation, its casual"

hjärtamputation, kombination av koncentration
ger mer utbildning i konversationen? Kombination av koncentration med vad?
Alltså, den här texten känns mest som en massa slumpmässigt droppade ord som rimmar tillsammans med halvtaskigt språkbruk.

Det här sista stycker gillade jag om något, för det känns som om det har något som helst samband.. med något öht.

"got a brain fracture, its medical, go ahead operate
with vertical chemicals, im dead but i still conversate
the blood in vains keeps commin in more common then
constant comments from doctors who vomits when
my pulse falls like a comet and, my condition has an caution risk
lack of oxygen, hypoxia, thats how i died unconsciousness"

och btw... Varför skriva något som det inte är meningen att någon ska förstå? Det känns ju bara efterblivet.. Eller ännu mer som efterkonstruktion...

2007-02-27 00:41
Word på omen 22 som wordade mig typ

2007-02-27 04:58
ja, jag säger det samma. word på omen22, tog orden ur munnen på mig...

du måste ärligt talat öva på engelskan

2007-02-27 08:13

1. förstår du 100% utav allt som rappare säger? de mesta stämmer inte, saker som bara de förstår

2. I Died of unconsciousness

3. hela texten handlar om mitt liv vad som hänt och hur jag dog, "ima writing vocalist",blablabla  im dropping hits my stuff is ill like the mcdonalds grill im loving it liksom snackar om
den enda glädjen i mitt liv.. musiken..

4. slutrimmar inte på shit, och jag tycker de blri snyggt

5. HAHAHAH snälla säg inte att du bara gått och översatt Metabolic? jag trodde verkligen du hade någon vett i dig tills du sa de där, med metabolic menas typ, vet inte exakt hur jag ksa förklara de, ibland ifnns de inte ord på svenska, men typ, raden efter förklarar jag det, "inborn errors of alcoholism", a metabolic disorder, som egentligen kan betyda att det är "inborn errors of" carbohydrate, amino acid,porphyrin, eller steroid metabolism, och massa andra saker, men de jag gjorde var att jag bytte hela meningen och gjorde de om alcoholism, för texterna är som en drog för mig

6.sen är du dum nog och tar 2 rader och översätter för sig, alla vet man inte kan översätta engelska texter bokstavligt talat och jag skriver sammanhang genom hela texten, om du tar rad för rad så får du inge sammanhang

typ, Stolt över mitt rykte, förödande animation(asså overkligt för animation brukar alltid vara lycklig och glädje o shit)
hjärt amputation(asså jag har inge hjärta kvar och är en) kombination med koncentration som ger mer utbildning i en konversation, det är nonchalant, min information ger inspiration till omotiverade assholes(, där menar jag till typ, skenande tåg, asså alla som bara latar medan jag är den enda som gör något och ingen uppskattar de, dom bara lever livet och lever på mig)

7.men bra att du tog ut en del som du gillade, jag drar inga slutsatser, vet inte om du satt med lexikon men de va så de verkade och du kan ju inte översätta rad för rad, du vet vad metaforer är? liknelser? etc. jag har skickat texten till massa på min msn som är från usa, storbritannien, england, och de fattade precis, några ville även kicka det

uppskattar att du tog din tid och skrev en sån utförlig kritik, tack, peace,

sen tsun och pigeon_, sluta skriv i min tråd, ni har redan framfört ert haterish, framför allt pigeon, varför skriva exakt samma som tsun?, detta är ingen battle och ingen chatt, skriv vad du tycker om texten, du har gjort de, jag svarade, du svarade, jag svarade och sen var de klart,

2007-02-27 08:27

typ, Stolt över mitt rykte, förödande animation(asså overkligt för animation brukar alltid vara lycklig och glädje o shit)
hjärt amputation(asså jag har inge hjärta kvar och är en) kombination med koncentration som ger mer utbildning i en konversation, det är nonchalant, min information ger inspiration till omotiverade assholes(, där menar jag till typ, skenande tåg, asså alla som bara latar medan jag är den enda som gör något och ingen uppskattar de, dom bara lever livet och lever på mig)

- det där var bland det mest långsökta jag hört... man förstår ju inte dina metaforer..

damn asså, du har verkligen inte fötterna på jorden
Rappare

2007-02-27 11:19
racapp

Jag översatte inte direkt, jag översatte betydelsen, och oavsett om du lägger till de två under så är det intetsägande nonsens.
Du har den där utförliga förklaringen, men inga ord som länkar till det i texten.
Och sen, om du nu ger inspiriation till "unmotivated assholes", hur kommer det sig att det är du som är den enda som gör något? Inspiration leder till aktivitet, ellerhur? Din egen metafor håller liksom inte ihop.

Man får i överlag ingen känsla för tempus i texten, vad som händer, när det händer, VARFÖR det händer.

Sen, jag översatte Metabolic för att visa hur knäppt det låter när du säger "my mother thinks I'm metabolic", eftersom ordet inte kan stå för sig själv. det måste vara "metabolic something" eller "something metabolism"

Men du, läs och säg vad du tycker om min text, och tycker du den är dålig är du dum i huvudet och fattar inte vad jag menar.

Sol, cool, pool jag har en stol
och en fiol, i fjol, din mamma är en mongol

Fett djupt, och med sammanhang!!
...Fast det är inte meningen att du ska fatta vad jag menar..!

2007-02-27 12:22
Recapp vi är inte hatare, kom ihåg vad jag skrev istället och lär dig ta kritik.

diggade inte alls, skumt, tråkigt men snyggt rimmat.
för mycket tomt prat och för lite mening med något.
sämre än vanligt, du vet att jag gillar det vanliga (!!!!)

kallar du det där hat så är det här ingen plats för dig, lär dig ta kritiken.

2007-02-27 14:22
omen22

de märks att du talar ur din röv, plus så säger jag "my mother thinks im metabolic, inborn errors of alcoholism"

allt annat du sagt låter som en 12 åring som whinar, men hur som helst så bryr jag mig verkligen inte om DIN eller PIGEON_'S åsikt längre om vad de betyder och vad ni förstår, eftersom jag känner folk som boitt i usa o shit hela deras liv som förstår texten perfekt och vill kicka på den

så med andra ord så är de något fel på er, och inte på mig

Tsun, jag pratade om när du sa "word du tog orden ur min mun"
Rappare

2007-02-27 14:40
racapp

"my mother thinks im metabolic, inborn errors of alcoholism"

ok, då blev det ju så mycket bättre..? "min mamma tror jag är ämnesomsättnings medfödda fel av alkoholism"

Om du säger "My mother thinks I HAVE a metabolic disorder", eller "HAVE metabolic errors", eller "have errors in my metabolic pathways/processes/rate/network" så funkar det. Rent språkligt.

Om det är något som lyser igenom i den här tråden så är det att du TÄNKER med din röv. Kan du inte ta kritik och inse dina egna fel eller misstag vafan ska du lägga upp skiten för? Sen om du har dina p12 i staterna som ser upp till dig som gud skiter väl jag fullständigt i. Bra för dig, dåligt för dem, totalt ointressant för resten av världen. Sen att du säger att jag låter som en tolvåring bara för att jag inte gillar din text, och motiverar varför, säger rätt mycket om hur mogen du själv är.

Så med andra ord behöver du komma ner på jorden.

2007-02-27 14:48
din lilla text där du förstökte göra narr utav mig var varför jag antog du var 12,

och nej det är inte p12 i staterna, jag kan ta kritik, men du säger är fel, de går att säga exakt så som jag säger ,enligt folk med mer engelsk erfaranhet en dig,

släpp detta nu, nån annan?

2007-02-27 16:37
släpp det nu fan det räcker.
lägg upp texten på Rapdogs och kolla vad engelsktalande rappare säger om den.

2007-02-27 17:13
har redan kollat vad engelsktalande rappare tycker, nån med någon annan kommentar?