Dumhet - pojkan & flickan. [hjälp]
Jag lade upp en låt, och kritiken löd att det är svårt att hitta rimmen i min text.. så jag vänder mig till er lyricsister, VAD ska jag tänka på?
Tack på förhand!
intro: låt mig berätta en saga/ om en pojke och en flicka/ som älskade varandra över allt annat/ men med tiden ändra flickan sin personlighet/ och hon vart en annan inte samma som han lärde sig älska/
vers1: inte samma person,hjärtat brast sakta/ pojken älskade hon, även fast hon var elak/ flickan träffade en ny pojke bara efter några dagar/ pojken vart helt förkrossad, lämnad ensam/ i världen utan chans att ta sig upp/ han tog till drogerna och börja punda/ en enkel utväg och svagt kan det tyckas/ men pojken hade inte mycket till självförtroende/
reff: jag ska berätta för er om en saga om/ en pojke & flicka som alltid var tillsammans/ varjedag vaknade dom upp vid varandras sida/ omfamnade varandra och viskade saker i varandras öra/ "jag älskar dig" ifrån varandra var allt dom ville höra/ men denna saga har inget lyckligt slut, tiden vänder/ tider som är, tider som var, och man lever i det förgångna
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
|