Qruu - En annorlunda kung
Detta är en vers skriven för att spelas in som audio i vår. Ett par av raderna har i någon form setts förr i mina texter...
En massa nattsudd Jag är tankfull och kämpar med orden Skall nå mina mål, har svårt att välja metoder Så jag sätter mig ned och tänker på det Tills jag springer iväg för att jag ingenting vet Seglar ut på ett hav av tankar och ord Tills hela min värld skriker: Man överbord! Ja, jag samlar mitt mod och går vägen som fattas Vill se var jag vandrar, tar reda på fakta Gud vet var jag hamnar, studerar och rappar Just var jag grabb, men är numera pappa Har fattat en massa och ser mig som en i världen Därför blev det också nej till militären Så säg mig nu när är det rätt med bomber de fäller För kärlek och världsfred har vi sånger istället Yo, ångesten sväller och allting känns hopplöst När länderna krigar och sanningen bortkörs Jag våldför mig aldrig på något eller någon Med undantag för micken, den står väl snart i lågor Och frågorna består fast allting snurrar runt Du vandringen är tung för en annorlunda kung...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|