Racapp - Different Perspectives
! Methaphores is something god gave human to help them communicate with a specific person with lines noone else would understand! better days yesterday never say what i used to say never under-estimate, everday i dream bout u.s.a Stupid game want music fame dont have room for fakes my life suits my great, but i can never do mistakes, excused today but abused and confused next day bruised with pain, accused insane and refused the shame, i tried to lose my weight but started to lose my way a fuse i loaded, but friends had it defused with hate never exploded , god saved me, like i quoted "whoever hates me creates me ", my mind is broken my rhyme is chosen cries with poison cuz my time is over climbing over with rocks tied to my shoulders, ima soldier tried to hide from my guide, who led me to hell besides, i died inside you can test me aswell it makes me sick, god broke our relationship i was made to spit this crazy shit theres no escaping this im graced with hits, God, is this ringing any bells? thanks for the life i never ever had, hope you come visit in hell My mother wishes abortion, father wish he had a condom My life.. as a orphane, wich i gladly abondon, born to mourn , my system is defective this is my life, from different perspectives i mass debate you masturbate,, thats old news okay? i'm ment to stay, everday, i dont choose my faith work 7 hours every day, give me power to let me stay i sell fish but im not selfish i just smell sour so get away when i take a shower, its okay ,, i got alot of enemies but i drown them with hennessy, swallow my pride with ecstasy talk a hour about my dignity , everybody is kissing me this industry, is fillin me, with something that is killing me something ridicolous, like if santa gets stuck in the chimney im chilling but im willing to let them se the best in me alright.. give me a pill, this might go wrong, this is my confession thrilled to do a song, but i belong in the psycho section like michael jackson i won't fight my letters, keep writing letters at home to all the dead presidents "i know ur dead, but lend me ur clones just for a second, i wanna spend it all in useful things like a wife who cooks and cleans, drugs and stupid bling s" point is , the second verse is only filled with methaphores even if you didnt get them all, i would appreciate to get applause ,
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
TUNG TEXT!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bästa jag läst på länge mannen. SJUKT jävla cp bra.. fyfan asså. dock lite småsur över michael jackson raden but it's aight :P första versen håller en högre klass än den andra enligt mig..fett tighta rim.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så jävla bra rimmat :P I loved it även fast jag inte är så haj på engelska så ser det fint ut :P
Yeha nice
www.myspace.com/suspectrap
Lyricist
2006-12-22 23:07
Kuk vad du rimmar genom hela jävla texten...Aja! Även om jag anser mig kunna rätt okej engelska så går inte jag och engelska texter ihop tyvärr...Jag är för seg för sånt haha. Om jag inte ger det tid då, men tid är pengar som dom säger;D Men det ser bra ut...Absolut!
Haha ait tack för alla kommnetarer! mer!
Tyckte det mest var trist att läsa texten, tyvärr.
Unweaving the rainbow.
kan du förklara lite mer utförligt så jag vet vad jag ska förbättra?
Jag tyckte att texten ar tung som fan. Jag gillar speciellt slutet av andra versen. Battre slut kan man inte hitta pa. Bra jobbat racapp igen. Folk diggar visserliggen rimmen det gor jag oxa men innehallet i texten ar annu battre. 4/5
Shuu
Aight, denna diggas som fan! Grymt flyt genom texten, rimmen är snygga och "handlingen" är sjukt bra. Tack för den, vet inget som igentligen kan förbättras..
Jag är jointen
ja lägger en comment senare pz
Ait tackar till alla ;D gör de pigeon! tack tack =)!
Racapp. Du har fett nice flow i ina texter keeep in flowingn maen <3
allt tack man, men venne om du får in mitt flow på detta, skrev på ett rätt annorlunda flow, Tack för att du tog din tid och läste!
yepp. tungt
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/
hmm, skulle vilja säga att du är lite over your head... din engelska sviktar lite emellanåt, tex. musicfame är inte ens ett ord, det är en väldigt svensk ihopsättning, på engelska blir det "you want fame in music"... sen tycker jag att texten är alldeles för lös... det blir sjukt svårt att greppa den... vilket kanske är på gott och ont, lite hata/älska... men ja tycker att om man skriver metaforer och vill skriva en väldigt abstrakt text bör man även blanda in lite konkreta rader som pusslar ihop alla metaforer så man förstår de... eller helt enkelt köra enklare metaforer... but keep writin
Pigeon_
Metaforerna är endast till för att förstå de som tilltalas, har visat texten till dom, och de förstog, försökte hålla ett ämne samtidigt som jag höll ett ämne i metaforerna(vilket var oerhörtsvårt) och de ämnet var musiken, hiphop
och säg mig någon rappare nuför tiden som inte säger egna uttryck, egna ord o.s.v och säger grammatik fel
"you aint nothing - dubbelgrammatik" t.ex
musicfame är inget ord men music fame är 2 ord, musik och berömmelse
musik berömmelse, musik rykte o.s.v, tolaks på flera sätt men jag menade att få musik berömmelse, och kortade ner de och skapade ett eget uttryck "Music fame"
och för att tilläga så är det absolut inget eget uttryck, "music fame " existerar
http://www.foxnews.com/story/0,2933,208812,00.html?sPage=fnc.foxlife/hilton (paris hilton seeking music fame)
ett exempel
Tack för att du tog din tid och läste! =) som min sista rad tilltalar "even if you didnt get them all i appriciate to get applause"
aight, för mig skar det sig i alla fall... tyckte även texten kändes lite lös som sagt, men antar att jag kanske inte borde förstå heller hehe
det är nog så, tackar att du tog din tid o läste ändå! finns mer texter på min whoa press som inte är metafor-baserade tack
a just det, en liten grej(som är en bagatell då det händer 1 gång i texten) som ja tycker man borde akta sig för är när man formulerar sig så här "a fuse i loaded" istället för I loaded a fuse, att man vänder meningen baklänges... det känns inte lika avslappnat o snyggt... men som sagt, aint no hater, just sayin :)
a fuse i loaded, thats a fuse i loaded, a fuse i loaded but friends had it defused with hate det går att säga så ?
ja det går att säga så, men ja tycker inte det är en snygg formulering... typ som att säga "ölen jag hämtade" på svenska... du vet när man vänder på meningen... det går att säga så men det låter ändå fel
ah mycket sånt nu för tiden, jag kunde lika gärna sagt "i loaded the fuse" elle något, jag rimmar ändå inte på den raden, inte stor betydelse tack för din tid!
a ja menar det, hade sett snyggare ut, men det är ju som sagt en bagatell
du skriver så jävla bra alltså .... fyfan .. sjukt sjukt tight, snyggt rimmar å flyt skiten igenom .. ! shiii!
Pigeon_ Ait Kekke Tackar så mycket! vet du inte förstår allt haha ;D men tack mannen! Mefik ah grymt tacksam att du tog din tid och läste men de känns som om någon gör nya användarnamn och kommenterar mina texter, kollade precis på dig, och du blev medlem idag......
riktigt bra text! Älskar hur du knöt ihop det i slutet! Skit nice! hehe om jag fatatde det rätt, så skulle första vesrsen vara typ negativ å andra ska vara positiv?? eller är jag helt utte och cyklar?
Tack för du uppmärksammade det !, nej det har jag inte, neobica baitar helt enkelt
Fet text! Grymt rimmande hela jävla tiden! Mycket bra gjort!
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!
Haha tight shit. Trodde inte du var så bra på engelska soft att se att vissa kan sin grej. Du rimmar galant hela vägen, softa rader och soft innehåll på samma gång. De gör en britt som mig glad att se ;D Haha =) better days yesterday never say what i used to say never under-estimate, everday i dream bout u.s.a Stupid game want music fame dont have room for fakes my life suits my great, but i can never do mistakes, - Soft som fan, verkligen. Soft rimmat. when i take a shower, its okay ,, i got alot of enemies but i drown them with hennessy, swallow my pride with ecstasy - Soft här också för fan.. Nice rimmat. Great
Keller Crew
Punishment Yes, en britt gillar min engelska hahaaa, nu har jag inge att oroa mig för längre ;D, tack som fan mannen att du tog din tid och läste, peace!
Grymt skön text, gillade slutet, ingen kan komma på något bättre än... "the second verse is only filled with methaphores even if you didnt get them all, i would appreciate to get applause." Finns mycket annat jag vill ta upp men sitter i skolan och jag börjar om 2 min. :D 4.5/5 Så hejsi
You keep believing, I'll keep evolving
Wow, otroligt många som gillade slutet, mycket tacksamt!, tack för att du tog din tid ändå när du var i school, peace
gillar rimmen mest, gick att kicka nice som fan... sen personligen gillade jag slutet av första versen.... big up!
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Ait kul att du gillade, thanks!
Lol snodde Neobica din text :D hahaha
Highfive anyone, anyone?
haha aah, cp ;D tack dreeen!
Yo!