Houman Sebghati - Undra om (prod. EKP)
TUUUUUUUUUUUUUUNG
Loftgångar, höghus, källargångar och trånga lägenheter det handlar om vem du är, vad du egentligen står för och inte vad du heter det handlar om misären vi hamnat mitt i verkligheten och utvecklingen onekligen handlar det om att det inte finns nått jobb på arbetsförmedlingen Alla tänker på sitt, ingen tid går till spillo för att ödsla på någon annan o det känns som om varannan dag har gått åt och verkats helt i onödan jag knegar, offrar mitt blod, tårar, mitt svett är för van för att bli fucked prövar mitt ord mot de fega, dag för dag de faller i takt som sagt jag vet vad jag e kapabel till, medveten om kapaciteten men varje gång jag tar till gatan blir jag nertittad av marjoteten det handlar om blattarnas utanförskap i arbetarklassen det handlar om bilden som alltid målas upp i aftonbladet och expressen gör allt i min makt för att överleva och sköta mig banne mig men så fort systemet sviker, pekar de genast fingret på mig det e så här jag känner mig så säg mig varför i helvette e det ingen som hör mig för allt jag kräver e frihet, min möda behöver ingen mer belöning broder res dig begrav det förflutna och glöm de djupa såren broder den som kämpar för lycka kommer slutligen att få den syster förlåt mig för allt ont jag gjort men du vet det e dig jag dyrkar syster skin för mig, låt oss dela på vår styrka broder håll huvet högt man, låt ingen trycka ner dig broder sluta aldrig kriga, börja aldrig ge dig syster förlåt mig för all tid som jag låtit gå förlorad syster skit tills den dan du slutar blir kallad hora
Från chiles regnskogar och alper från karibiskkiska öar från öststatstäder, balkanstränder, jugoslaviens krigsherrar från tanzania savanner, kontinenten utan industrierna via kampalawa upp till gamla franska kolonierna från beiruts ruiner från 24/7 festande i damaskus från Is Laisa portar, från medelhavets flyktingluss från kurdiska bergens feodal, från persens diktaturland från arabiska halvön, från fillipinerna och thailand
kom vi till.. kyla, täta skogar och hundra tusen insjöar stora städer med labila gator där man sår vad man skördar vi kom till välfärden, vi kom till ett fredfullt folk med anda vi kom till depressionen och ångest och där folk skiter i varandra så hastigt till modern shit man vi kom till kulturarv från bönder kraftigt svårt och passa in hur man än vrider och vänder vi kom till främlingsfientligheten, myndighet och krångligheter vi kom till infrastruktur och rättighetsmöjligheter broder res dig begrav det förflutna och glöm de djupa såren broder de som kämpar för lycka kommer slutligen att få den syster förlåt mig för allt ont jag gjort men du vet det e dig jag dyrkar syster skin för mig, låt oss dela på vår styrka broder håll huvet högt man, låt ingen trycka ner dig broder sluta aldrig kriga, börja aldrig ge dig syster förlåt mig för all tid som jag låtit gå förlorad syster skit tills den dan du slutar blir kallad hora
http://teachmesoul.blogspot.com
|