Samma Hässelby - Trackpac
jag kunde vandra genom gränder och torg du kunde känna min sorg du var på min sida vart jag än gick hur mycket skäll jag än fick, jidder och knas hur mycket smäll jag än fick, hur många fel jag begick så var du, alltid där när jag inte visste nånting men här och nu står jag nu försöker se mig omkring försöker fatta nånting, vad som verkligen hänt vad som verkligen skett, försöker tyda fragment samma kickers på stan, samma face man är van yuppies och snobbar som man sett barn det är ingen skillnad för ingen viker av ingen lider av samma gamla stil som dom lärt sig av stockholms prat, här finns det gott om hat om du har gjort din grej och verkligen fått nåt klart samma snubbar man ser, falska brudar som ler samma gamla hässelby, samma kvarter
(x2) Det är från hässelby, Okej, okej förortspulsen pulsererar hässelbys tid
jag andas in din arom av neon och teflon minns varje perong som jag bombat med freon så många nattliga promenader, farliga eskapader alltid samma mission få sitt crew på fasader klättra ut mitt i natten ställde fönstret på glänt kom tillbaks lite senare medans ljuset va tänt sakta solen gick upp, adrenalinet försvann som jag fått när jag sprang där jag dragit mitt namn min morsa låg och sov, hon kunde aldrig förstå varför vi hade fläckar som var silver och blå handla skivor på groove, vi shoppade band hade inte bildat vårt crew, men hade redan skakat hand eric b på kasett, en ståplats-biljett public enemy konsert som dom flesta har sett mitt liv var nirvana för det fanns inget mer det var i samma gamla hässelby, i samma kvarter
(x2)
det finns nätter då jag drömt om västerbron klättra upp och ta ett kliv checka ut och bara lämna mitt liv, fega ur, andas ut ignorera allting, negativt försöka nå ett beslut å jag har stått på barrikader, skrikit mina slagord rivt palissader, men också fått skador bullshit, skitsnack, från och till skitlack men slutligen insett att hela hässelby är en myrstack ibland jag simmar bland koraller, håller lyckan konstant ibland jag faller när jag klättrar för brant jag är 13 bast nu, har inte tid med nåt jidder har spelat mina kort, sett till att lagt kort ligger ni som kvaddat era liv det är visserligen aldrig för sent att städa upp gammalt skit, se till att allting blir rent men jag blir knäpp av min stad, jag tänker allt mer det beror på samma gamla hässelby, samma kvarter
(x6)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|