Sömnlös, fyra verser depression.
vad vill du mitt liv, förstöra mig e det det du vill? får mig att ta kliv efter kliv men endå stå still/ och trampa, på samma ställe och stampa/ få gnistan att släckas som en lampa/ jag mår illa, mår dåligt, mår inte bra/ nästa dag är som den dag som var/ man e fast i apati, slentrian/ blir glad, sitter på par, men nån annan på kåk/ räknar bråk som man inte förstår/ och dagarna går och trappan går ned/ man gör ingenting, tiden är ur led/
du säger livet, är en gåva, jag säger livet, är dom nätter, då jag inte kan sova/
när allt är mörkt och man ser inget ljus/ vill bara somna, bara få ett slut/ bara komma, till någon annanstans/ ut ur mörkret, inte bara famla fram/ ramla fram på ostadiga ben som en gammal man/ jobbigt att må så som ingen annan kan/ förstå hur dåligt man mår/ vill inte säga det för vill inte öppna sår/ men som så, det man sår får man skörda/ alla dessa tankar, det är svårt att få dom hörda/
du säger livet, är en gåva, jag säger livet, är dom nätter, då jag inte kan sova/
men snart faller natten och mörkret döljer/ sömnen kommer och ingen sörjer/ höjjer ett glas och ger ett tal/ men så kommer dag och det finns inget kvar/ av det man kände, det man tänkte/ bara önska att nån förstod/ men svårt att få nån förstå när man inte kan forma ord/ man delar ett bord och man kniper sin käft/ vet inte nånting, det är alldeles för lite man sett/ livet är snett och man går på sne/ ska man somna i natt? det är sånt man får se/
för när man inte kan sova, man aldrig får drömma/ och utan drömmar finns inget att göra, bara vänta ut tid/ men vad är det för liv när man väntar ut tid/ uppreppningar enbart dag efter dag/ man väntar och längtar, men av väntan blir svag/ vek och man faller ner, i ett hål utan slut där man aldrig ler/ ingen lycka, säger bara ord som deprimerar/ men, egentligen, det är väl det som är meningen med ett självmordsbrev va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|