Landet Ingenstans
Här sitter jag, en bitter dag i denna vinterstad Med endast minnen kvar från vårt ljuva nittiotal Befinner mig i ett kasst sinneslag och mår inte bra Men när jag tänker på gammla dar blir jag riktigt glad...
I alla fall för en stund och jag får tillbaka lågan som brann en gång i tiden... nu när jag sitter här och bålar på brass Aroman från haschet förvandlas till lukten av knallpulver & jag försvinner en färd ifrån en bild av misär & knarkskulder
Doften när jag rostar min cigg... förvandlas snabbt till lukten av ett nytt Upper Deck paket.. vilken nostalgitripp! Kommer ihåg Filaskor, Fresh Prince, Sega och hockeybilder På tiden innan jag fanns med i polisens brottsregister
Jag kommer ihåg när jag bara spenderade pengar på glass Men det förändrades snabbt, jag börja tända slängar av hasch Ängslan försvann, fängslades fast av den bästa känslan jag haft och lämnade allt annat som inte kretsa runt knark.. ifred
Jag ville bara tända mitt brass, jag skulle stannat hemma, men ville bara fixa snabba pengar, handla femman & blanda slängar I samma vända som jag puffa fet holk med fel folk, började jag snöa in på E, koks & benzo men rörde aldrig base eller jonk
Tänker tillbaka på vänner jag saknar och skyn blir färgad i blått Molnen drar förbi & jag ler i ett solsken som innan verkade grått Nostalgitrippen blandas med ruset i mitt system, tiden står still när jag visualiserar minnesbilder från åren innan livet slått slint
Jag får ett leénde på läpparna.. när jag tänker på glada dagar Men sen tänker jag på att dem är borta och känner bara saknad Kan inte fastna i det förflutna, så jag fimpar jollen i askfatet Men imorgon kommer jag ändå rensa pipan på haschskrapet...
Att leva med hopp är en risk vi tar, blir det bättre en dag frågar jag mig själv, men får aldrig något riktigt svar... Så istället rullar mitt bittra jag upp en spliff om dan och tänker tillbaka på minnen som sitter kvar från vårt nittiotal
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|