Suspect - Skolraseri
Ring! Ring! Ring! Ring! Smash! Neeej, inte ännu en skoldag! prov efter prov lärarnas röda "rättarpennor" känns som blodbad jag river sönder provet, slänger ner bitarna på kartedern & skriker; Ge mig MVG eller så får du en smäll i planeten Välter bord och stolar, bryter sönder pekpinnar, river mitt hår Men blir stoppad av hela lärarkåren, som skriker & slår Nu sitter jag i rektorns väntrum, adrenalin från topp till tå Slår sönder fönster, kuddar och tavlor allt jag kommer åt Rektorn öppnar skakandes dörren, där står han knäsvag Jag står rasande mitt emot honom, med blicken *ätbar* Jag får ett ryck skriker till och slår näven i bordet Rektorn faller ner, nu sitter han där & käkar på stolen nervositeten blev för mkt, så nu sitter den jäveln på psykhem för att han sprang runt skräckslagen i korridoren med en flytväst för att annars skulle fanskapet bli dränkt i närmaste vattenpöl eller så skulle hans huvud ligga blodigt på hans pappershög Och jag springer flåsandes från ungefär 20-30 snutbilar Medans folket på gatan undrar varför alla lärare blev sjukskrivna Men nu sitter jag här i min cell och skriver en låt... ...om varför livet är hårt......
www.myspace.com/suspectrap
|