I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cornerback - SannaMy

Vår Hiphop - Lyricism

2006-09-11 01:45

Cornerback - SannaMy

Mystiken talar sitt tydliga språk kring denna varelse
den blinde förstår att hon är den vackraste av herrens skapelser
men den blinde ska tillfälligt tacka för sin synskada om hon passerar
för hon är den där sorten som får mäns världar att rasera
missförstå mig inte nu, hon skulle inte göra en fluga förnär
du kommer helt enkelt bara att dö kär
hon är den där som finns i din omgivning som du inte når
hon är den som får dig att bete dig som ett vilset fån
vi har alla varit där, nu har även jag fastnat
så vad är det jag inte fattar?
släpp taget och gå vidare, jomenvisst, sätt dig i min sits
så förstår du att du hellre försökt förstå dig på blind skrift...
tankar vandrar iväg, men stannar kring hennes omfång
känslorna strider med blicken som en urtida hednisk holmgång, för
hon är det vackras sanna vy,
även om synen tas ifrån mig kommer jag alltid se dig, SannaMy...

lite tankar en söndagskväll om en viss person:)

det märks att jag inte har skrivit på ett tag va?:P

Ars amandi

2006-09-11 01:58
Cornerback...

Precis som du sa,, det märks att du inte skrivit på länge.. MEN tycker det är en bra stämning genom texten och den har ju fått en väldig "dikt stämpel" i mina ögon...
Den är bra, men har inte Kevin klass.. :)

Pusss
www.eddaonline.se

2006-09-11 02:45
den var bra,,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-11 03:54
Jag tycker du håller ett bra tema i stort sett genom hela texten. Dock får du inte så mycket sagt i dom sista 4 raderna känns det som. En text som jag tror du skulle kunna fortsätta skriva längre faktiskt, detta är en bra början liksom, 2 verser till, en späjsad reff och vipps, så tror jag att du kan få till en relativt fet helhet även i ljudväg, men utifrån det jag har framför mej nu, så kan jag säga att det var underhållande, ett bra upplägg, inga onödiga clichéer och dylikt, dock kunde vissa ordval skippats.

pz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-11 04:09
Håller emd ovanstående, den var helt okej. Du har skrivit mkt bättre, me det var ju samtidigt ett tag sen du skrev något.

Så ta och Keep up / Nu ska jag somna
till det vackra ljudet av Beatnuts!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-09-11 04:23
Tack alla so far för åsikter!
Ars amandi

2006-09-11 16:12
Ars amandi
Lyricist

2006-09-11 22:46
Yeah det syns nog att du inte skrivit på ett tag:) Håller med Hustl och det blir lite svårt att få in soft flyt då. Men själva innehållet i texten är bra. Galet det där...Det suger big time:( Snajsy

2006-09-12 17:36
Nä men Andreas! Räcker det inte med en text om året?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-09-13 00:12
Andreas, har du inte släppt allt redan? det hände en grej på fyllan, ett misstag som jag bara vill glömma, gör det du oxå! ;D

chat i gb så inte admins blir sura
Ars amandi

2006-09-14 00:56
ett sista upp peace
Ars amandi

2006-09-14 10:40
Andreas är en Lyricrist Slyna.

Mystiken talar sitt tydliga språk kring denna varelse
den blinde förstår att hon är den vackraste av herrens skapelser

Vill bara säga att den raden är fedt. Bra där.