Nicko McFish - Förenat Stockholm
woop woop, här är texten på en låt som snart finns i en speaker nära dig, shu. *intro* den här går ut till förortsbarnen, födda in i förortshatet// betyder att man dödar för det eller dödas av det// man gör allt för polarna, allting för brödraskapet// och allt jidder verkar vara någonting som hör till saken// genom mina ögon är det jävligt onödigt// det är dags att inse nu att ingen här är odödlig// jag snackar erfarenhet// det som, jag har varit med om, jag delar med mig av det// det är en farlig tid, knivar kommer fram// folk hetsar varandra och blandar in sina kompisar// huh, jag tycker allt det där är skitsnack!// folk tappar kontrollen när klockan närmar sig midnatt// *tick tack* natten plockar fram det kalla inre// han du mötte på dagen är inte längre samma kille// situationen måste repareras innan skiten eskalerar// och du är den som är deprimerad i// stockholm! tänk dig en plats, där folket aldrig jiddrar och håller varandras ryggar// stockholm! inte längre deprimerande, och där man stolt kan ställa sig upp och representera det// stockholm! en plats, förändrad, till det mycket bättre så länge som alla kämpar// stockholm! där det negativa kopplats bort, kungliga huvudstaden, ingenting kan stoppa oss// någon bråkar om en småsak// någon går för långt, och snart så regnar det åtal// men här är galenskap vardagsmat// ett faktum som ingen här blir glad utav// det är sån skit som fortsätter// vi måste tänka om och ändra oss innan vi tappar fotfästet// för mycket tjafs över bagateller// skitsamma vilken förort du är ifrån, vi kommer från samma ställe// även polare, dom tänjer på varandras gränser// det är sånt som separerar bekanta från sanna vänner// det här kan inte lämnas över till nån annans händer/ vi måste greppa det, innan vi alla tappar vettet// så sluta nu och gör nåt som hjälper istället// prioritering nummer ett är att sätta exempel// vi är först ut, sen kommer resten följa med// vart det än kommer att sluta vet vi att det börjar med// *reff* *outro* *tystnad* *repeat*
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
|