DrJuan - Arkiverad sanning
Fick lust att skriva lite :P Aktivister på trogets gator // Feminister står och skricker som skator // På andra sidan mascherar AFA aktiviter // Dom dissar på nazister // värkar kommer i vissa tvister // Medans jag står på andra sidan och lungt iaktar // Tänker på hon som ligger med brödrosten i ett badkar // Världen omkring mig snurrar runt en flaskhals // I gränd dansar en gubbe och herionet vals // Ett budskapetslav står och tittar förstummad // Lyssnar på vad barnet inom han förkunnar // Tiden är kommer förvåran antikrist // Tiden är inne för vårat träd att tappa en kvist // Konspiretiker skricker och gapar om det ena och det andra // Jag bryr mig inte vill bara stilla vandra // Oj, vad dom glor, som om dom vet vart min brevlåda bor // Som om dom vet vart mina skor parkerar // Som om dom vet på vilka ställen jag traffikerar // Andningstillestånd i en punkterad lunga // Efter ett bloss kan hela världen börja gunga // Barnen sitter på gatan och ber mig om pengar // Ingen av dom ska till natten sova på sängar // :D
Chipmod - Chiptunes - Blip Blop :- That's my thing!
|