ranch_cuckamonga och mr_noodle - Fönstershopparen
Här har ni min tredje text, eller det är en vers åtminstone... Mr_noodle lägger en grym vers här efter min som ni kan se. Jag har haft som mål att (iallafall i början) alltid höja mig ett snäpp för varje ny text jag skriver och hittills tycker jag att jag har lyckats :) Raderna är lite för långa på några ställen, men försök att tänka bort det ;) Kritik av alla möjliga slag är välkommet! peace ranch_cuckamonga: ett tåg kommer ett av de miljontals som någonsin anlänt jag får ångest när jag tänker på de sätt jag använt jag går på ser allting börja svischa förbi jag får stå hör hur det viskas bredvid så här är det varje dag vissa är skit andra ännu värre för varje andetag jag tar blir de glada tankar som samlas ännu färre deras ögon följer mig naivt, vad jag än gör som om jag inte ser och inte hör som om jag inte är en av dom de känner mig inte, men jag dom jag ser igenom alla, ser alla som falska men går inte omkring och kallar dom massa det leder ingenvart, i alla fall inte till nån segerdans och det jag inte sagt, är det enda de inte ser som falskt varför kämpa när man inte ges någon chans varför delta i en tävling där det inte utdelas någon hederskrans oavsett om jag tittar och lär sen så kommer jag alltid vara fönstershopparen i rädda-sitt-eget-skinn-världen oavsett vad jag finner på färden så kommer jag alltid vara fönstershopparen i rädda-sitt-eget-skinn-världen mr_noodle: tågen har lämnat perrongen från staden jag inte vill veta namnet ska söka mig till ett bättre ställe om jag så ska åka runt hela landet min bakgrund är nattsvart, är inte idealistisk, orkar inte va ung, snygg och käck för det är svårt att springa fort när man konkar på en tung ryggsäck dammet i salongen har lagt sig och alla känns elakt sammanbitna tittar upp en sekund och bemöter snabbt deras kalla blickar dom ser misstänksamt på mig och jag tittar så dom förstår -Att ni kan syna mig i sömmarna men lär inte hitta någon röd tråd jag behöver något stärkande, tar en sup, unnar mig en styrketår och minuterna efter händer det undan för undan att jag fyller på det spelar ingen roll att ingen vill följa med mig jag är synad in på skinnet och har ingenting att dölja längre har varken gråten i halsen eller tåren på kinden jag finns kvar här nu men min själ är borta och blåser med vinden ni kan leta, gråta ut, men snart tar era tårar slut för tåget fortsätter på rälsen men jag har redan spårat ur
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|