I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En rätt ny låt med Knapis, vad tycks? kommentera!!

Vår Hiphop - Lyricism

   

2006-05-16 21:53

En rätt ny låt med Knapis, vad tycks? kommentera!!

En av mina relativt nyaste låtar, vad tycks om texten?


Stå kvar

Och du vet att det är sant, tankarna jag skriver ner på mina papper spottar rätt i mikrofonen prisat utav patriarker, känslorna jag målar nu på pappersarken dagar man är låg och andra svävar liksom över marken. För liksom många andra stora människor ska jag bekämpa ondska med armeer utav blyertspennor.
Och du som inte har hört ska snart bli helt betagen, varje dag som går så förs jag lite närmre domedagen. Dina ideal är idioti sen första gång, men jag ska ge mitt liv för din frihet att kunna tro på dom. Jag sitter ensam, tänder på och börjar röka, lovar ingen bättre värld men lovar att jag ska försöka.

Över dom högsta bergen i alla djupa dalar, låt min röst få eka när mitt minne falnar. Från den dagen jag vaknar i en dröm kommer jag va enda mannen som sover utan sömn. Från dom djupaste dalarna till dom högsta bergen, vinden kommer sjunga mitt namn tills jag finns med er igen.

Till skillnad ifrån dig, knappt en igenkännbar kvarleva, men jag har många mål kvar, jag måste överleva. Och leva över allt det där som drar mig ner igen, ständigt samma filosof, blickar ut över himmelen. Lodrätt står jag här, och hyllas unisont, fastän med vågräta begär, ge mig din horisont. Nu står jag här framför er, och med ett andrum, som får eoner kännas som ett andetag i universum. Likgiltighet är inte min paroll så när musiken tystnar får jag börja om på noll.

Ni som slutat rätta er efter andra med åren, kanske faktiskt har kommit någonting på spåren. Under åren av ångest försvann jag in i mig, dimman var så tjock att jag knappt såg handen framför mig.
Sakta gled in i mörker (det är mörkt än) fast allt är relativt och du kan komplettera mig…

Över dom högsta bergen i alla djupa dalar, låt min röst få eka när mitt minne falnar. Från den dagen jag vaknar i en dröm kommer jag va enda mannen som sover utan sömn. Från dom djupaste dalarna till dom högsta bergen, vinden kommer sjunga mitt namn tills jag finns med er igen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.