Tar ett steg tillbaka
Var beredd på vad livet kan ge, var beredd på smällar längta till dagen då man känner sig välkommen man är väntad Har fått av en hel del från mina axlar denna vecka trots det så känns det som om jag har mkt kvar på hjärtat livet det blir oftast inte som man hoppats eller tror men länge har man fattat att livet inte är nån dans på rosor men vad ska man göra när man inte ser någon mening hur än skallen försöker så ska hjärtat vara envis Det som känns mest är att jag redan har gett upp hoppet ngt jag lovat mig själv att aldrig göra men jag vill bara bort från det Ett rent helvete det jag en gång kallat paradis allt en knas ser ingen anledning att fara tillbaka dit Paradiset är tydligen för allmänhetem för alla andra ser lycka i att ni har ngt att dela med varandra men inte med mig för jag vill inte ha ngt med stället att göra för så fort allting förändrades som blev allt till en enda röra men jag har klarat kommit ut ur det värsta med bara några sprickor jag försöker tända brasan i hjärtat men jag känner bara gnistror Öppnar fönstret,kollar ut i natten och alla stjärnor av alla mina misstag borde jag tagit lärdom men medans jag kollar upp i himlen så känner jag frid, känner lugn även om lugnet inte varade för länge så varade det för en stund men sen kom orden i skallen som får mig att sakta sjunga ner ''Du räcker inte till, du borde lägga ner för du har inget vettigt att komma med'' Jag vandrar runt och ser lycka, tydligen ser jag i syne en sten kastad i skallen men jag orkar inte bry mig Kollar mig i spegeln och det enda som syns är en enda tår vill inte fly från allting bara komma härifrån nu när jag sitter här i mörkret och tystnad kanske på mina egna råd jag borde lyssnat har inga krafter att lyfta mig nu när jag har vaknat livet avslutas med att jag tar ett steg tillbaka kritik please :/
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
|