I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hoppetossa - mamma vill inte...

Vår Hiphop - Lyricism

   

2006-04-04 23:25

hoppetossa - mamma vill inte...


älskar dej mamma, du är en av kvinnorna i mitt liv, du kan vara extrem//
men jag älskar dej endå, du har lärt mej så mycket, du brukar ha exem//
sånna småsaker som man inte glömmer, men än är du inte död, du ger mej ditt stöd//
du tar oftast mitt parti, du brukar inte fatta ironi, men som sakt älskar dej//
du har inte nått emot att jag målar, men...bara jag målar lagligt, d e ju inte skadligt//
kommer alldrig sluta älska dej, vi kan prata om mycket men inte allt, du har fått mej o inse att d inte e fel på en tjej//


jag försöker föra en diskution, men hon bara flippar ur//
försöker få henne lugn, men hon bara trippar ut//
hon få det till att d var mitt fel alltihop, jag pallar inte mer//
hon får vell tro att hon alldrig gör fel, har slutat nu, jag bara ler//
tror hon bär på nått tugnt, jo d e klart hennes kusin dör snart ung//
och hon e dödligt sjuk hon med, men hon behöver inte vara sne//
jag har inte fått henne sjuk, även om jag fårstår henne, vill inte se//
men jag älskar henna trotts allt hon är ju min mamma, jag e för liten//
vill inte se den här skiten, e fan bara 14 bast, d e fan en så stor last//
men jag lär få dra på henne ett par år till, d e jag glad för, vill bort från skiten//


älskar dej mamma, du är en av kvinnorna i mitt liv, du kan vara extrem//
men jag älskar dej endå, du har lärt mej så mycket, du brukar ha exem//
sånna småsaker som man inte glömmer, men än är du inte död, du ger mej ditt stöd//
du tar oftast mitt parti, du brukar inte fatta ironi, men som sakt älskar dej//
du har inte nått emot att jag målar, men...bara jag målar lagligt, d e ju inte skadligt//
kommer alldrig sluta älska dej, vi kan prata om mycket men inte allt, du har fått mej o inse att d inte e fel på en tjej//


du e en jäkla envis kvinna, ger dej inte föräns d hänt nått, som i skolan, där gåre sådär//
men du skäller ut lärarna, o rektorn, låter mej gå från en lektion jag inte trivs i, du där//
men jag vill hela tiden komma ifrån, antagligen för att tänka på annat, vill inte ha ett sår//
inte än, d får vänta till du dör...jag ska hedra dej efter det med att sätta en fin kulör på//
väggen med ditt namn, lillemor, ovanligt namn men endå fint, du har alltid köpt nya skor//
tröjor, byxor, m.m., för du har alltid sagt att man inte ska se ut som kom o hjälp mej även//
fast du inte hadde pengar så d räckte, du har vart nästan överbeskyddande, drämt näven//
i bordet, och sakt nä nu fåre vara nog, med du stod vid min sida, och kommer göra det nu//
älskar dej så mkt, men nu e denna saga slut//


älskar dej mamma, du är en av kvinnorna i mitt liv, du kan vara extrem//
men jag älskar dej endå, du har lärt mej så mycket, du brukar ha exem//
sånna småsaker som man inte glömmer, men än är du inte död, du ger mej ditt stöd//
du tar oftast mitt parti, du brukar inte fatta ironi, men som sakt älskar dej//
du har inte nått emot att jag målar, men...bara jag målar lagligt, d e ju inte skadligt//
kommer alldrig sluta älska dej, vi kan prata om mycket men inte allt, du har fått mej o inse att d inte e fel på en tjej//

jag ska måla hela världen lilla mamma!