Crew - Ingen nåd!
"Vaknaaa..." Jag hör hennes röst före väckarklockan Böjer mig upp och stänger av den Stiger upp fastän jag nästan slocknar Sträcker på mig och söker fram mina kläder Har svårt att tänka klart, går genom hallen till WC:n Två klunkar kallt vatten Kyler ner ansiktet och vaknar på riktigt Fast min vardag är dimmig I alla fall till en början, när dörren slås upp Piggnar jag dock till av kölden, börjar få lust Att gå ut till en ny dag vänligt besinnad Även om och just för att jag vet att den blir exakt som den innan Det känns säkert och tryggt Fast egentligen är just det farligt, jag är väl på flykt Trycker fast kopplen och drar hundarna till mig En bil gasar hårt förbi, åker nästan i diket Jag grubblar på inget Väl inne igen kokar jag kaffe, några koppar Som jag avnjuter till dagstidningen klockan 7 i våran soffa Och jag hoppas på en kick av allvar när jag trycker på play Revolutionell musik, kan aldrig bli för mycket för mig Rasism, världskrig och gangsta både hit och dit Odlar stämning i mitt vardagsrum, bit för bit Mitt liv är fint, men... Jag vet inte varför jag... Jag jagar en kamp jag har haft tur att gå miste om Utan kamp, inga framsteg, äckligt införstådd Om att det handlar om instinkter, finns i naturen Därför pumpas Dead prez i mina ådror Under den vita huden Sjukt, men förståeligt, tråkigheter är tärande ...Det var inte målmedvetet jag härdades Mina tankar är nu en rad skadade krigare Som saknar sitt slagfält, hur tar jag det vidare Läser, frågar, tar reda på Funderar och sliter, så jag kan förstå Varför jag vill förstå... Hypoteser mot väggen Ingen nåd
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|