Tokish - Flummiga Drömmar
jag är trött på att leva för att leva morgondagen/ och jag har det ganska bra, tittar ut över stan/ dagarna i ända, och jag gör samma sak/ som jag gör varje dag, jag tror inte jag mår bra/ men en dag, ska jag börja leva livet för stunden/ varje timma, sekunder, ska jag befinna mig under/ jag önskar att kunde, men ett tag till iallafall/ ska jag göra vad jag kan, men göra det i samma klang/ dag ut och dag in, jag är samma gamla Tokarn/ vissa säger jag är förändrad, men dom är inte kloka/ jag är samma i mitt inre, och jag kommer alltid vara/ i hjärtat förvarat, denna underliga saga/ om mannen som fick känslor, att kännas ut i tårna/ det är svårt att förlåta, när kärleken sårar/ det är min dröm som jag bär på förevigt inom mig/ försök inte förstå mig, det finns ingen som mig/ regnblanka gator, ger kraft åt musiken/ jag gör dig besviken, jag är inte rik än/ jag är ingen speciell, men jag försöker vara jag/ men om nån stal, det jag har, fanns det ingenting kvar/ en visa om en pojke, vars dröm har blivit sann/ men den tiden försvann, det var ingenting för han/ så jag nöjer mig med trasiga skor, och en flaska/ föraktar att kasta en sten för att fatta/ men kanske en dag, ska mina drömmar bli sanna/ svårt att tro för andra, men jag kommer nog att stanna/ en alldaglig kille, som väntar på nåt bra/ jag har inte bråttom, jag kan vänta varje dag/ det här är flummiga drömmar, av en som undrar/ när man ska kunna, runda av och sen blunda/ jag lägger mig och somnar, ännu en gång/ men kom ihåg min sång, som jag sjöng där en gång/
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
|