Ödets vägar
Alla har det olika för ödets vägar är outgrundliga.. Medan jag sitter hemma och sågar min egna text Som jag skrev när jag var uttråkad en fredagskväll filar några tjejer naglarna med festämmning i kroppen Så försöker en bokmal sova med en bestseller i knoppen Så han går ner till sitt vardagsrum och glor på tv-skärmen I timmar, det slutar med att han dunkar huvet i tegelväggen Ensam sitter en grabb som ser sitt liv som en radiolåt Om bara var glad och kåt med en tjej brevid utan klagomål Skulle allt vara fint och han skulle hoppa av glädje Nästan som en Usama bin laden som nyss krossat västvärlden Med det nykära paret som nyss släckte sänglampan Blev avbruta av brudens pappa när det helst ville va ensamma De kliver upp med en besvikelse som en familj som nekas asyl Och när sonen i familjen bestämmer sig för att spela martyr Slutar det aldrig bra, men det är sånt som händer Lika som killen som sköt på sin skolan, på folk med vänner Men frågan är vem är det som plågas här? Han som ses gråta där eller killen som han bråka med Ja, nu är det bara för er att tänka själva När ni ligger ensam hemma trygga i era sängar Vem lider mest, det är dags att göra ett litet test För vilken person är det som livet känns Som skit och mest vill dö nu ikväll? tänk lite själv Och låt det sunda förnuftet flöda genom kroppen Släpp ut hatet ur din kropp För vem vill höra ett stenhårt monster Nu när du sitter och snackar om den helgen som varit Som blev mycket bättre än vanligt, du bara tänker på partyt Då kan du skänka en tanke till den som skriker av ilska Han som ligger i sjön efter han fått isen att spricka Han skakar och fryser, just nu hatar han livet Om du var han skulle du inte vilja prata om skiten Och istället för att lägga uppmärksamhet på bratsbarnen Som står och inte kan välja en varsin glass i glassbaren Kunde du väl skänka en slant till asien Eller ge den musikanten i närmaste park i staden? Men du skiter i det och bränner slanten på tuggumin Fast du redan är så lycklig dessutom är du rund och fin Inte han som nyss tappade vasen i marken Och då reagerar pappan bakom, så träffar slaget i nacken Dagen efter säger han att han slagit skallen i trappen En skolkamrat måttar en spark och han får sparken i skallen Då är det roliga över han får mer spö därhemma När han sedan kommer till sjukhustet är familjen välkända För vissa lever livet bara för dom inte vågar motsatsen Och det är just dom som plågas av resten av skolklassen Vem lider mest, det är dags att göra ett litet test För vilken person är det som livet känns Som skit och mest vill dö nu ikväll? tänk lite själv Och låt det sunda förnuftet flöda genom kroppen Släpp ut hatet ur din kropp För vem vill höra ett stenhårt monster
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|