Kontra - Kärlek gör ont
Jag kunde inte se mig utan henne i den oskrivna framtiden Skulle sakna hennes röst för mycket och den där fula handstilen Men så blev tiden framvriden o detta blev till blodigt handskrivet Hon försvann ur mitt liv alldeles...alldeles för tidigt Nu sitter jag här o blodet från handen droppar mot trotoarkanten Minnerna finns kvar, ska snart hämta dom från fotografhandeln Kärleken fann inte mig, men jag fann den. Men allting blev fel Hon var en underbar tjej men ändå farlig att handskas med Hon kom in i rummet med stolthet och var så där charmig Hon älskade mig och hon fick mig att bli så där gulligt fjantig Jag Kontra, var som en utomjording på en mänsklig färd Sa fel slags ord vid fel tillfälle och nu är hon inte längre här Hon gav mig självförtroende jag gav henne kärlek och smycken Vi hade en bro av av hopp mellan oss, som vi hade byggt själv Hon var den bästa tjej jag haft och kommer att ha genom åren Men det sved till när jag hörde ordet slut genom telefonen Jag blev utburen på båren och mitt psyke fanns inte längre Hon sa bara att nu är det slut, dom brukar ju vilja vara vänner Nu skriver jag ner mina tankar på blodiga papperslappar, och prickar av de mörka datumen utan henne i min almanacka
Gröna å vita hjärtan som glöder
|