Wiipee - Tsunami 04
Ja tänker tillbaka o frågar Gud hur ett liv bör värderas. 2004 26e December Datumet som fick min själ att tveka på om Gud existerar och om bibelns berättelse stämmer Hur kan alla ha så olika värden? orättvisor spelar sig hos vissa som sammanflyter med döden för tidigt mitt hjärta fryser till is vad är innebörden av ett kort och ofullständigt liv Minnen tar mig tillbaka där verkligheten försvann en varm känsla jag fann hemsk när ja sprang Och tappade mammas hand, i panik där alla skriker vilt Det var en mardröm som visade sig vara sann Det är svårt att intala sitt inre, 10 000 tals människoliv har spolats bort av en våg Inte ens jag som var där har knappt förstått vad jag såg Liv som slocknade då, som jag hoppades på, att överleva katastrofen Vi som känner sorg Låt oss fälla en tår För alla liv som gått åt Till följd av en våg Vi som saknar nån' eller drabbats ändå Låt oss tända ett ljus Till minne av en katastrof Jag drömmer och vädjar on lugna dagar av glädje, försöker glömma den rädsla jag gick och bar på efter det som hände när vågen vände, insåg jag direkt att jag överlevt en katastrof, men tårarna brändes. Det svider när jag tänker på paniken mamma kände Familjen splittrades och alla sprang åt olika håll En obeskrivlig glädje när vi återfann varandra En stämning för oss i dur, men för många i moll. Viljan att hitta sina anhöriga, Dom familjer som splittrats, till följd av en våg Fick skiljas åt, utan en chans att blicka, En sista gång på varandra eller vinka hej då! Tänk att överöeva ensam, men mista sin familj. Som en kvist utan blad, kvarlämnad sist utan val. Brist på någon vilja, det sistnämnda står kvar Böner bes varje dag, i hopp om att få svar. Vi som känner sorg Låt oss fälla en tår För alla liv som gått åt Till följd av en våg Vi som saknar nån' eller drabbats ändå Låt oss tända ett ljus Till minne av en katastrof Flodvågens offer 2004 26e December, Vila i frid Flodvågens offer och alla vi som drabbats Visa sorg det här är minnescermoni Flodvågens offer 26e December2004, Vila i frid Flodvågens offer och alla vi som drabbats Visa sorg det här är minnescermoni Tigge, Niklas Tillgren, en trogen vän Du fyller mina ögon med tårar när jag blir påmind om att du aldrig tog dig hem Vila i Frid! Du är och förblir för mig, en broders dröm Den fullständiga låten hittar ni i audioforumet, men de e ju innebörden i låten som betyder nåt så här får ni läsa noggrant :P Jag kommer aldrig glömma, den tiden då vi levde våra liv tillsammans känslorna stannar. Sammanförfluta individer som levde sina liv i frid Det känns så självklart att vänskapen stadgas Du fick mig o inse att livet har så mycket mer o ge än klagomål och negativa besked. Du hade mer energi, var mer possitiv, än plussidan på ett fulladdat batteri Nu finns du inte mer Men jag vet att du tittar ner, tillsammans med hela din familj Foldvågens offer, en låt dedikerad till er och till alla anhöriga som saknar er, fred (eko) Vi som känner sorg Låt oss fälla en tår För alla liv som gått åt Till följd av en våg Vi som saknar nån' eller drabbats ändå Låt oss tända ett ljus Till minne av en katastrof
From Sydney to Stockholm, 06-07
|