Kontra - Det perfekta med kärleken
Du ställer en fråga, men allt du vill höra är sanning Vi förlorade loppet, men sen så undrar du "Vann vi"? Vi förlorade loppet och nu får vi ängna oss åt vandring En vandring som inte ger lyckliga svar utan bara mörk sanning Kärlekslåtar spelades på radion, men vi sjöng inte med Vi saknade någonting i tillvaron, det kallades för glädje Vi hade blivit en sånt där par som satt framför TV:en Och såg hur kärleken njöt när den satt där bredvid Vi tittade på hyrda kärleksfilmer sedan diskuterade vi vädret.. ..sen också ekonomin och vad vi skulle handla i affären Båda hade fina jobb som vi gick till halv 8 varje dag..sedan kom vi hem slitna och gick till sängs med en varm kopp choklad Vi pratade knappt, vi visste precis vart vi hade varandra Vi var som ett fotbollslag men utan någon laganda Du kom med ditt leénde som världen fick beskåda Var ledsen men när du var där slutade jag att fälla tårar Världen fick kalla kårar, när dom såg hur vi kysste varandra Visst, vi hade våra dåliga stunder, men det var liksom saksamma Lyckan har nu försvunnit in i skrubben där det var mörkt Vi lever för nuet, men varför kan inte allt bli som förr? Allt vi hade gjort för varandra, allt blev nu bortkasstat Levde på hoppet, men nu så hade vårat hopp fastnat Hoppet satt fast i den nyköpta soffan och TV-dosan styrde Vill ha tillbaks den där glöden, detta var inte filmen jag hyrde Kärleken är borta, förut älskade vi ända tills natten blev till dag Jag har ställt frågor till Gud, men jag har fan inte fått några svar Detta perfekta liv blev som en smärta, som tär på vårat inre Jag älskar ju dig, och jag vill inte att du ska bli ett glömt minne
Gröna å vita hjärtan som glöder
|