Crew - Läs lite politik istället för battles! [ML]
Det annorlunda tänkesättet, mitt främsta kännetecken Tänker länge efter, men är ändå rätt så slängd i käften Slänger texter med en vässad penna som exploderar För att få en endaste en till att demonstrera… Läste just att pansarvagnar säljs på demokratisk väg Så påstår vi att det är mord, ja då har vi fel Det är god ekonomi i fredsbevarande syfte Visst klagar vi mycket, men affären blir nog av vad vi än tycker Finska staten gör väl rätt bara de följer sina lagar För det vore väl en skam att fördöma det man skapat Jag har gått omkring och trott en massa blåögda saker Fast allt är så uppenbart kring dessa svårgömda vapen Vad gör de i Kuwait, varför byggde ni dem alls? Era svar finns ingenstans därför startar vi en kamp Det som allmänt diskuteras, helt klart irrelevant När det viktiga dyker upp är det lagom intressant Varm presidentvalskampanj, under Finlands mentala köldknäpp För att göra en opinionsyttring så utnyttjar jag min rösträtt En stum röst för goda ändamål... Som bara glöms bort, vet att jag inte borde tänka så Torde väl förstå att allting vore bättre då Men jag kommer alltid ha både slantar och ord att vända på Efter att ha läst det där vände jag bladet kände mig ännu bedragen, läste om andra länders bravader De kunde med rätta kalla det årtiondets kravaller Vecka efter vecka användes bilar som marschaller Och jag undrar så vad som hände Frankrikes statsminister När han fick för sig att skylla allting på rapartister Fast det är klart, sådant prat klassas väl snart som klyschor Inte ett ord från hans mun om alla sociala klyftor Jag blir ledsen och arg, försöker ändå sprida glädje Finns både gott och ont överallt i vida världen Där pågår ännu det krig som måste vinnas till varje pris Hittills är det 28.000 lik, "fanns inga alternativ..." Fuck you! Vi protesterade världen över, skulle gråta ut blod Men torterade... Det är ett så svårförstått ord Chansen till förändring ständigt osäker, det fattade jag Mitt politsika jag... Ett stenkastande barn
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|