Crew - Någonting är helt fel... [ML]
Mina vänners föräldrar gick alla hand i hand Med samma ansiktsmask och varsin framtidsplan Älskade varandra, men tänker väl dystert tillbaka Så mycket de saknar Kunde kanske lyssna och prata, men tycktes nog gnata helt förgäves mot krysset på kartan Någonting är helt fel när två-tre av mina vänner INTE har skilda föräldrar Går det inte att leva ihop om man låter viljan bestämma? Kan det bli ett helvete fastän man hittat den rätta? Inga år på nacken utgör en garanti Men kan lämna en helt slutkörd av dramatik Jag vet nog inte vad som är rätt eller fel Hjälp mig att se! Allt blir så suddigt när jag tänker på er Ihop för barnens skull? Glöm den jävla tankegången Jag vill veta vad som äter upp en sammanhållning Samt undvika att hamna i er sits Barn förstörs av att höra "mamma är en bitch" Eller "pappa bryr sig inte", och så lagrar de hat Som gror dag efter dag, fan låt barn vara barn Inte redskap för att hantera era människorelationer Det kommer komma tillbaks i känsloexplosioner Delad vårdnad om barnet, de har förenats i blod Men mamma och pappa kunde ändå inte leva ihop Vad som skrämmer mig mest är att de varit där jag är Skall se till att det alltid finns en far i mitt barns värld Klart att det kan vara en bra lösning med skilsmässa Fast jag inte förstår hur sann kärlek kan inskränkas Hur ena partner plötsligt behöver något, exempelvis betänketid Och plötsligt kan man inte ens tänka sig ett enkelt liv Jag och min älskade går hand i hand med allt vi har Kärlek, vårt kommande barn och så vår framtidsplan Älskar varandra och tänker lika som de gjorde då Vandrar med klara tankar om hur det borde gå Försöker se vad generationen innan missat Exakt samma utgångsläge, men vi skall lyckas Soul, Andreas, Fredrik, Dennis, Christian, Pyrre, Patrik, Wim, Wikholm, Aslak, Anton, Hannah, Heidi, Annika, Malena, Ken, Linda, Isabella, Viivi, allt för många jag känner har skilda föräldrar...
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|