Angående Jordens Stundande Undergång
Skrev den här efter att ha sett nyheterna häromdagen, angående bensinskatten. Ett plus två blir tre Ett kol plus två syre blir ett rent helvete N2O och NO2, N3O och SO2 Frätande regn faller ner från en himmel som är blygrå Man kan väl säja att spreja är vad freon gör bäst Men utan ozon förvandlas jorden snabbt till tidernas största grillfest Hur känns det att vara huvudrätten? ”Jodå det känns bra. Allt är som det ska. Att utplåna sin planet är en del av allemansrätten.” För oljan har ju positiva effekter, och vår framtid är lika vattentät som läckande dykardräkter, och klarar blåst som smålands elnät. Men naturkatastrofer är ingen fara, det drabbar bara de utan pengar Och profit från fossila bränslen klingar ljuvt som silversträngar Vårt ekosystem har satt i system att falla sönder som trasiga tältsängar Men djuren utnyttjar vi som vi vill, Gud har ju gjort dom till våra drängar Med välkänd jargong struntar vi i vår undergång inför hot om terrorister Och skyller på ateister, islamister, flöjtister eller varför inte vrister? Satanister eller maskinister när de enda som har rätt är adventister Av allt att döma är det en hårfin gräns mellan bilister och masochister De som vill ändra på skiten får ta stöten av ett utökat straffregister Men på det hela taget är det lugnt; det är bara vår arts existens vi mister Ingen fara kära medborgare, ingen anledning till oro Växthuseffekten är en myt, oavsett vad klimatforskarna tror Lite sol har ingen dött av, knappast nån av vatten heller Vi tar hänsyn till stränga marknadskrav; och ni bara gnäller x2 Jag menar haven, varför ska dom leva? Jag kör hellre runt i min nya cheva Bara inse: de enda som bryr sig är du och DiLeva Om jag skulle få bestämma skulle alla miljöskyddslagar tas bort Det man äger bestämmer man ju över själv och jag skulle få en grymt snygg kvartalsrapport Tror du på det själv? Vem vill skydda en älv? Däm bara upp den om inte annat så av prestigeskäl Vad som helst är till salu, inklusive din själ Men du, vi vill dig bara väl Den fria marknaden ger mig friheten att exploatera vad som helst Till exempel mina barns framtid Vem bryr sig om dom? Gammal är äldst! Jag gör vadhelst jag vill, närhelst, varhelst, med allt jag äger Från piccoloflöjter via korvkiosker till atlantångare och dödsläger Jag uppväger alla övertramp med ekonomiska resurser Vi behöver öka våra energiresurser även om det betyder förluster På beståndet av languster eller överlevnadsration på afrikanska barn Men du, jag är inte rasist, inte mitt fel att neger är synonymt med babian. Ingen fara kära medborgare, ingen anledning till oro Växthuseffekten är en myt, oavsett vad klimatforskarna tror Lite sol har ingen dött av, knappast nån av vatten heller Vi tar hänsyn till stränga marknadskrav; och ni bara gnäller x2 Andra versen är, för att vara övertydlig, jävligt ironisk. Den raljerar över andra än mig själv. Det är inte mina riktiga åsikter. Mina riktiga åsikter är precis tvärtom. Ville bara ha det sagt eftersom nån dum unge som gillar Ison & FIlle och Fronda garanterat skulle missförstå den annars...
There's only one way of getting rid of nuclear weapons - use them!
|