Crew - Fastän vi är patetiska (13 + Dikt)
Har en pappa, men en rappare har varit min manliga förebild Så jag har vandrat från överdrift till överdrift i mitt inre Fram till sanningens ögonblick Hiphop har visat mig alternativ, vilket jag har värdesatt Har en skivsamling fylld med livskvalitet och närkontakt Inte det som gör mig lycklig, men det är en kraftkälla Kan hända att det kan antända hoppet som får mig att våga spotta i motvind emot det allmännas samstämma I huvudsak tack vare några svarta män i Amerika Vi är många som älskar att livnäras på ovidkommande streetlära Fastän vi är patetiska För fast man trivs med livet kan det kännas soft att längta bort Flyr fin kritik för all skit jag skriver, vill vända om och säga stopp Går till kraftkällan, sedan ut och hoppas på samtycke Från överdrift till överdrift, jag får spottet i ansiktet Nu saknar jag ord Hatande bror Tidpunkt Isklump Främmande Smältvatten Vänner igår Säga förlåt Ställer till bråk Vända och gå Händer ändå Kännas så svårt Sväljer dig rå Lämnad i gråt Tvångströja Våldstörsta Hemsk kväll Tänk själv
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|