brända broar
en gammal text jag fann... Kommer jag någonsin känna mig trygg igen Tydligen min vän vänder oss livet ryggen Man brinner för världen, skriker och känner Hur man vrider och vänder åt alla håll lyckan spelar en annan roll där jag ville väl och nu sitter man där i samma båt En andra våg av en inre katastrof Hoppades att det mitt emellan framtiden & oron fanns lugn Men det var en väntetid på ett efter - liv Färden dit känner jag mig inte säker i Och mitt leverne visar mig vägen till ett familjefoto album Styrs av väder och vind, vänner och tid Håller fokus moturs mot en regnstad Där ler jag obskyr mot skyn med behag Lever i stor synd och det går ett flertal dagar mellan ditt val Kan vi hitta tillbaks till vad vi har för liv kvar Ser snart enbart tid och dag förlöpa Med bilder i askan av dig i min eldstad Hur länge skall min far försörja att jag låtsas försöka Du kom med likgiltigheten som vidtar/(fritar) All kreativitet dog och allt glatt blev till hat Se och möt snart att all död och hat blir som jag En ofunktionell apparat var allt ni gynnade Utan Skolgång och arbete är du ett evigt misslyckande Mellanspel Du är en djävul i kvällsljus Du gör mig sårbar, läk nu När allt står klart, läk nu Så jag mår bra innan allt är slut Inga änglar skulle finnas om inte en djävul fanns Måla upp mina tankar och skjut ut min hjärnsubstans Ge mig lite mer ge mig lite till Då inget ger bland ingenting Ge mig en stund då någon finns för alla Förtappad och undgår frågor kring Att jag aldrig uppnåt någonting, någonsin Förargad och spiller min tid i hjärntvätten Allt försvann och skuggan blir min själsfrände Allt försvann(eko) För allt försvinner tillslut, tids nog det är tid nu och jag säckar ihop allt försvinner(eko) (bridge) min neuros åsamkar ligg ner ligg kvar ligg döv ligg död ligg still håll andan ligg still håll andan jag vill leva och andas (mellanspel) jag hörde om en kvinna som var missbrukare och självskändare alla såg hur hon insjuknade och denna värld lämnade folk säger att hon finns i himmeln (mellanspel) min moder hade en far, han var alkoholiserad han sökte kontroll men flaskan ser till att han domineras han lutar sig tillbaks mot parkbänken (mellanspel) jag såg en modern kvinna som var illa till-tyglad hennes kamp mot mannen var misslyckad Hon gömmer sig under svarta solglasögon (Mellanspel) Jag hade en framtid men inte utan skolgång Finns inga stordåd, misslyckas jag nu är jag drabbad av motgång Jag hade kärlek men inte utan min kvinna Jag kan inte leva bland er som berövar min livsgnista Jag finner det sista hoppet utför bron (Mellanspel) mentalt blind och försvagad granskar vi oss själva noga mentalt döv och förlamad allas våra brända broar jag vill leva och andas
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum
|