social inkompentens
en gammal text jag hittde.... Dom säger att jag är döden på mattan som släppas in All smuts bäddar ni in så räddas vi tills Ni färdas fritt och tar allt för givet Fördriver tiden tills allt försvinner i den Rum och tid förvridet, lever i galenskap Hatet av vars frände avtände Kan någon säga vad det var jag kände Svarens tal glödde i ensamhetens tecken Behandlades och beblandades med elakhetens vrede Enfaldens stimulans jag kan bara hata er som Byggde sitt torn för högt och gapa efter för mycket Jag skall aldrig gapa mer om förtrycket Som uppkommer när jag pratar ner folk Och spelar ut min sociala döds nycker Behåller distansen utan smärta och livsgnistan Behåller min sociala sjukdom, utom tillfrisknad ref Den lidelsefulla vyn av gränslöshet Ser till att allt mitt blir ditt Den lidelsefulla vyn av gränslöshet Berövar självständigheten hos varje individ Försöker vara enskild och åtskild Men det berövas stegvis och vågvis Ser till en helvild bedrift som slår blint Du en vind så frisk, får mig att inte känna mig värd ett skit Men jag välkomnar din falska fasad i vårt nya liv Fyllt av lycka tills jag smackade dig Och du hatade mig, när jag fann dig lik cyanid Den integritet man skapade sig skulle inte brista för allt i världen Men låg nu jämnad med marken och den spruckna barriären Känner mig avsvimmad, sköljer bort tanken i ett våt handfat Att få det att fungera är vårt ansvar, är jag skinnad Min tårkanal har sinnat, avlivats Jag en individ så fatalt, fylld av gråt och hat Och fast det inte blir hon och jag står man kvar ENSAM… LEDSAMT… Hon! SER ALLT Och ber man så ler hon och ger fan i mig Det fanns ingenting mellan oss att ta till sig Fan ta min Gud, rädslan saknar motstycke Och rovdjuret släpps ut till slut All stabilitet sviktar, när jag känner dig mot täcket Ansiktet splittras och jag slår huvudet mot väggen Banal är avhållsamheten, fungerar som hotbild Oviss, försöker vara storsint, förstörd men Oförmögen och morbid känslan ligger för döden Brinner och glöder ärrad av blodskrift När dina rödmålade naglar skriver i skinnet är jag utan motgift Vår relation är som ömt och blankt porslin Berikat av fajans och redo att kossas som något ofint Du är den jag vill lämna, känn och rör mig Öppna upp ditt hjärta jag skall visa dig min smärta Fylld av ångest, fast jag känner inget för dig
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum
|