I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kriget [spoken word, politiskt tema]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-07-13 22:25

Kriget [spoken word, politiskt tema]

I en tid när staten pekar på människor och kallar dem illegala. När fredsaktivister blir misshandlade under förevändning att de är ett hot mot demokratin. När polismaktens våldsmonopol missbrukas och korrumptionens steg ekar i maktens korridorer.
Då är demokratin blott en illusion för det godtrogna ögat, ty det kommer alltid vara den rike som sitter vid makten.

Krig är frihet.

Lagens arm må vara lång, men sitter förankrad på samma kropp som kapitalet. Männen med grå kostymer och bistra miner kan misshandla sanningshalten i sina uttalanden hur mycket de vill; den som vill nyttja sin påstådda rätt att tala kommer fortfarande bli köpt eller tystad. Och sedan pekar de på dem som fortfarande inte räds att hävda sin rätt och kallar dem för terrorister?

Fred är slaveri.

Du har rätt att säga vad du vill, så länge det är vad jag vill höra. Med rättigheter följer skyldigheter; med din rätt att leva följer din skyldighet att lyda mig. Var tacksam för att jag låter dig bli förtryckt. Jag ger dig valet att följa mitt system eller gå under, så ta emot min frihet och gå i fredens bojor.

Krig är frihet. Fred är slaveri.

*
Hittade den i ett gammalt rimblock när jag att städa, ändrade ett par syftningsfel. Kritik?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.