man går
en lång dikt som kortats av, sådär mitt i natten - - - - - - - - du ville skriva egna meningar som visade hur man tänkte rätt men orden du försökte använda uppfattades på fel sätt så när värmen försökte snudda dig ville du vara orörd och helt kall och oavsett hur du ville göra kom du inte på hur man reser sig efter varje fall du kom på dig själv för sent, du tänkte tankar som var stilla och du ville rädda världen på ett ögonblick men fortsatte att göra dig själv illa antingen sa du ingenting alls eller så grät du mer än någonsin du ville forma vägarna så de passade men chansen du fick den var aldrig din det är när du sitter på bussen och byter blickar med någon som inte sitter bredvid dig där som du inser att problemet ligger vid slottsbackskanten och att dina tankar börjar där ungefär du skulle lära dig någonting annat om vad livet egentligen har att ge men när du fick fram för att titta fanns det ingenting blicken kunde se du blåste bort snabbare än högtrycksvind men du försökte hålla dig fast vid någonting men man kan inte fånga vinden med handen fast du trodde att du kunde fånga allting du skulle lära dig saker på andra sätt för du ville bli någons ekvator, någons mitt men allt som fastnade i minnet hos dig, sägs bara ha råkat bli ditt du kände inte många men du visste vem många var du försökte bygga trappor upp till himlen men de rasade när hoppet inte fanns kvar många tror att de kan dig men du blockerar bort så mycket mer och det är blickarna som förföljer dig som blivit en del av det du ser ditt språk är ologiskt, helt ofattbart för dina meningar är fyllda med fel det är på bryggan utanför din skola som du försöker dricka dig bort, men hel nu kanske du förstår vad jag menar för det går inte att skriva om dig så det blir rätt men bakom kulisserna där du spelar ditt liv vet jag att du försvinner på många sätt du försökte, du ville fortsätta gå fram genom gågatan fram till ingenstans du ville göra om din värld, du försökte, men när du tänker efter var det inget ord som fanns så nu sitter du där, nu sitter du bara där och blinkar du vill gå bort därifrån, bort från allt det här men du vet inte till vem du vinkar du säger mer än vad du gör och de säger att du drömmer och under taket där jag bor är det mig i dig jag gömmer
intresseklubben antecknar.. ..vad?
|