broed__ - Hur skriver man en dikt? [dikt?]
1. Börja med att skriva svåra eller metaforiska ord samtidigt som du försöker få fram något sorts budskap Ex "Änglarna viskar hans namn men jag är ingen ängel ändå viskar jag hans namn" 2. Som sagt använd ord som änglar, himmelskt, sorg, smärta, hjärta blod, tårar för det är poetiskt för alla andra skriver ju så? Ex "Änglarna viskar hans namn men jag är ingen ängel ändå viskar jag hans namn Mår så illa att jag gråter tårar av blod för mitt hjärta klarar inte av denna smärta sorgset tittar jag upp mot himmeln för" 3. Hjärta/smärta, blod/flod, mig/dig ja, det är viktigt att du använder rim som 40 tusen andra poeter har skrivit för annars kanske du är orginell Ex "Änglarna viskar hans namn men jag är ingen ängel ändå viskar jag hans namn Mår så illa att jag gråter tårar av blod för mitt hjärta klarar inte av denna smärta sorgset tittar jag upp mot himmeln för att få en glimt av dåtiden som är min nutid och kommer förbli min framtid" 4. Fortsätt skriv om offret du är för du är offret och killen i dina drömmar är ond, riktigt ond för han vill ju inte vara tillsammans med dig? Ex "Änglarna viskar hans namn men jag är ingen ängel ändå viskar jag hans namn Mår så illa att jag gråter tårar av blod för mitt hjärta klarar inte av denna smärta sorgset tittar jag upp mot himmeln för att få en glimt av dåtiden som är min nutid och kommer förbli min framtid Han behandlar mig som en slagpåse slår mig, lämnar mig för att tyna bort medan han försvinner i horisonten för att leta efter en annan slagpåse en nyare, inte en trasig gammal slagpåse" 5. TRASIG är ett viktigt ord också för du är känslig och han är kall du har ett fint inre och han ett fint yttre som förblindar och manipulerar Ex "Änglarna viskar hans namn men jag är ingen ängel ändå viskar jag hans namn Mår så illa att jag gråter tårar av blod för mitt hjärta klarar inte av denna smärta sorgset tittar jag upp mot himmeln för att få en glimt av dåtiden som är min nutid och kommer förbli min framtid Han behandlar mig som en slagpåse slår mig, lämnar mig för att tyna bort medan han försvinner i horisonten för att leta efter en annan slagpåse en nyare, inte en trasig gammal slagpåse Han är så kall, han finner glädje i mitt hat Han är tvärtemot det jag står för men ändå har jag fastnat här" Det tragiska med denna dikt är att Han är Jag och Du är nästa tjej som jag kommer träffa
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
|