Philippa - Ensamheten.
Vers 1 Det är jag , jag som bara har fyllt mina sexton år Redan nu har jag börjat att slicka mina sår Snart orkar jag inte med livet och den eviga smärtan Ingen kan säga att hoppet lever vidare i våra hjärtan Snälla gå till kyrkan och tänd ett ljus Bara nån vilsen själ kunde hjälpa mig ut Varför ska jag vara här på jorden om ingen vill ha mig här En skugga som ingen ser bara ett stort besvär Alla dessa jävla bråk, hat och alla svek Jag försvann och levde inte längre i en verklighet Vet verkligen inte vad jag ska göra med mitt liv Är jag på ner för dödens trappa med tysta kliv Hundra tusentals tankar går runt i min hjärna Jag tittar upp emot himmelen och ser en ensam stjärna Så stor,vacker och mäktig men endå så ensam Jag vet ju hur det är jag bor ju med den känslan Refräng en skugga som bara är svart en som ingen ser i en ensam natt sen när ljuset kommer ser mig ingen ändå jaha då får jag väl leva med det då. Vers 2 Skönt,fridfullt och tyst på dom ensamma haven Men jag känner mig bara fängslad och begraven Konstig och knas alla bara viskar bakom mitt öra Är jag djävulen som ingen vill ha med och göra FÖr jag vet inte vad ska jag säga jag finner inga ord Sorgen i mitt hjärta kommer alltid att vara stor Alla dessa vackra minnerna som jag så väl minns Nu är allting bara borta som om ingenting finns Alla bara går förbi det är inte en jävel som ser mig Varför , snälla kan du inte göra något jag ber dig Ensamhet och tomhet är allt jag känner i mitt liv Alla tror man mår bra men ingen vet hur man känner inuti Att någon nån gång ska kunna älska mig det kan jag glömma Men tänk om..äcsh jag kan bara forstätta att drömma Fast jag vet att när himmlen öppnar sig och sänder ut ett ljus Ska jag lämmna att bakom mig och bara komma ut till slut Refrängx2 en skugga som bara är svart en som ingen ser i en ensam natt sen när ljuset kommer ser mig ingen ändå jaha då får jag väl leva med det då.
"Jag har inget skelett i garderoben / jag har en hel kyrkogård i källaren" - Organism 12
|