sista talet
jag gilla dig hela tiden/ du fatta aldrig så nu är jag här ensam o avliden/ jag kunde inte sluta tänka på dig varje dag/ från det att ag var stark tills jag blev svag/ när jag var deppi o ledsen gjorde du mig glad/ om du bara sagt att du älskade mig hade jag tålt alla slag/ om jag ska avsluta eller behålla mitt liv är ditt drag/ du sa hela tiden att du aldrig skulle lämna mig sen böt du lag/ du prata alltid om hur gulliga killar va men sa aldrig nått om mig/ de va då jag visste att det aldrig skulle bli du och jag/ däför har jag nu flyttat från livets till dödens stad/ här finns allt utom någon glädje/ de sägs tredje gången gillt men du var min fjärde/ anledningen att jag flytta hit var för att du inte gilla mig/ så som jag gilla dig/ inget av detta hade hänt om du bara hade blivit min/ då hade jag inte vart här utan med dig o myst under en film/ nån ref när jag låg på sjukhuset förstog du ditt misstag/ när du sa att du älskade mig blev det min livsdag/ men så fort jag börja må bättre börja du prata om killar igen/ men lilla flicka när ska du fatta att jag vill dig som mer än vän/ utan dig känner jag mig helt villse o bortkommen/ men som sagt jag ligger ju här ensam o avkommen/ efter att jag skrevs ut var jag där igen efter en timma/ och givet vis var du där och börja genast att limma/ försökte få mig må bättre men det gör du inte direkt/ när jag kommer härifrån tar jag mitt liv av en stillet/ bara för att du lämnade mig ensam/ du ångrar dig men jag har redan bytt remsan/ jag hörde din röst ropa på mig men jag gick åt andra hållet/ jag gick frammåt tills jag ramla genom en lucka i golvet/ jag antog att detta nu var min nya boning/ jag var den enda som missades av guds skoning/ nån ref
har du stukat foten, aha hela jag e fan stukad
|