I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utanför fönstret flyger livet förbi [Dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-06-01 05:42

Utanför fönstret flyger livet förbi [Dikt]

Jag blinkar till då och då och ser dig skymta till i min ögonvrå. Jag faller handlöst mot marken och gravitationen drar mig ner när jag faller för kärlek ingen annan ser.

Varje gång jag ser dig önskar jag att jag var du och varje gång jag tänker på dig går mitt hjärta itu. Jag vill rama in ditt leende och känna lukten av ditt våta hår för du får mig att se stjärnorna på himmelen var jag än står.

Och jag vill så gärna komma närmre dig för varje steg bort du tar, men jag vet att min längtan förblöder av allt vackert som dina ögon har.

Du trampade med spikskor på mitt bröst och jag blödde ihjäl men ingen gav mig tröst så jag lade mig ner i närmsta grav för att känna känslan att leva utan krav. Där låg jag tills jag såg himmelen och skyn och där ligger jag än för mitt hjärta sitter fast långt ner i dyn.

Jag har slutat sakna mitt eget liv sen det tog slut. Nu går jag runt i cirklar när sekunder känns som en minut. Världen är så konstig ibland och du är likadan så jag har försökt att värja mig men jag har blivit van.

Det är så svårt att andas när andra står och ser på för jag vet att ingen av dom innerst inne skulle förstå, så jag stänger in mig för att känna mig fri och utanför mitt fönster flyger både mitt liv och fåglarna förbi

fuck it...