VD Harald Forsell
jag sitter är med handen i fickan och vevar in en betjänt med ost och kex på brickan tjänar sexsiffrig lön på mitt moraldödande arbete och har tusentals lidande människor på mitt samvete lutar mig tillbaks och knäpper på min storbildsteve men blundar för allt hemskt som jag inte vill se lidande barn svältande folk utan varken hus eller logi som alla är resultatet av vår spjutspetsteknologi för medans vi lever i ett överväldigande överflöd lever dom svältande i misär fattigdom och hungernöd varför ska ja bry mig om det inte drabbar mig själv? mitt enda problem är fallande aktievärden så varför ska jag bry mig om den tredje världen? jag är en fullt seende man med utan någon som helst insikt och om någon berättar om hur det ligget till försvinner det kvickt om man blundar tillräckligt hårt försvinner det snyggt och jag kan vaggas till sömns i samhällets famn så tryggt människors liv reas ut och jag har plånboken vi tystar deras blodiga händer på våra egna vänner för blind för att se, för blind för att se folk säger att jag borde skämmas för mitt arbete men köttsliga lustar och triviala nöjen lagar mitt samvete vad spelar det för roll om det är barn som syr kläderna jag säljer? bara att mata konsumenterna med lögner och se till att dom sväljer det enda som är viktigt är att det är mitt märke som dom väljer blödande fingrar på torterade barn under mordhot inget problem så länge det ser bra ut i min kassabok kan inte folk bara lämna mitt företag i fred för ett tag? min ensak hur jag väljer att öka intäckten till 3-fyra miljoner jag tvingar folket att köpa mina varor genom reklam istället för pöbeln är ju slavara under de rikas lagar i detta konsumtionsamhälle
AND YOU WILL KNOW, MY NAME IS THE LORD WHEN I LAY MY VENGEANCE UPON YOU *blamblamblam*
|