I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sanningen om mig [Dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-05-01 11:15

Sanningen om mig [Dikt]

Beskrivning Från botten till toppen och tillbaka till botten? Allt man behöver är lite kärlek. Nu saknar sönder jag henne.

"Där går pojken med allt serverat på ett silverfat"

Han som ska jobba bland dom stora männen. Men jag klarade inte av att hantera kraven och stressen, orkade inte att leva med pressen. Ni bröt ner mig era jävlar! Jag tappade allt och jag föll för hårt och ni blundade när ni tittade på. Pojken som föll och kollapsade. Pojken som…

Jag behövde nån som behövde mig. Sara, du kom och gav mig lyskraft, du gav mig allt. Jag slutade äta tabletterna som dolde mitt bottenfrusna självförtroende och du var den starkaste mänskliga medicinen som någonsin funnits. Du var min tablett som tog mig ut när jag inte kunde svälja maten. Jag ville inte ens kräkas inför en redovisning längre, drömde inte mardrömmar och jag använde inte längre någon falsk mask.

Och pappa, jag önskar du var mer med mig när jag var liten men det är för sent, allt är redan gjort. Jag var så liten, jag förstod inte då. Alla pappor var med sina söner medan du satt på ditt kontor. Nej, jag vill inte bli en sån. Du ser, jag klarar inte en sådan press för att bli nästa man. För du såg hur min kropp försvann. Inte sant? Men det var skönt att vara liten för då var allt på lek, det fanns inga hinder, inga begränsningar och sorg visste jag inte ens vad det var då. (Men du ska veta att jag är stolt över dig för vad du åstadkommit)

Förstår du inte att jag är rädd?

Det var 40 mil att åka till dig Sara, men ändå ett ögonblicks avstånd när du var min. Du sa ord som fick mig att rodna, som fick mig att känna. Varför sårade du mig när jag var i luften? Jag tappade andan och kippade efter luft. Jag minns den som igår, den sista kyssen vid perrongen i Degerfors med mina armar om din hals. Du höll mig så hårt, jag höll dig hårdare. Sara, jag prioriterar fortfarande dig i drömmen. Ser dig när du tar emot mig, innanför mina ögon, varje dag och natt. Ta emot min kärlek, Sara!

Falla tillbaka?

Förstår du inte att jag är rädd, Sara?

Jag önskar att du reser mig upp, igen.

Det gör så fruktansvärt ont när jag släcker ljusen.




fuck it...