I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag tror att jag var lycklig när jag sov [Dikt]

Vår Hiphop - Lyricism

   

2005-04-06 03:53

Jag tror att jag var lycklig när jag sov [Dikt]

Beskrivning: Dom är som gjorda för varandra, dom som vill men inte kan.


Jag vände mig om för att se om jag kunde se och jag såg genom våta ögonlock och en grumlig blick alla gåvor från Gud jag aldrig fick. Du såg inte hur jag grät när jag gick så jag försöker drömma men ta det svarta ur min syn för här sjunker graderna direkt när jag tittar upp mot skyn.

Du är stråkarna och det stigande slutet i en låt. Jag ska aldrig mera älska nån som du för jag ska aldrig mera älska någonting. Vet du om att din kroppsdoft finns kvar på mina fingrar? Och jag har aldrig lärt mig gå för jag lever med löften i andra hand och känslorna utanpå.

Vi kan stanna kvar en stund på jorden och hålla oss vakna i sömnen som vi ser framför oss i drömmen. Du lyfte mig så högt över skyn och du tog mig upp när mitt hjärta var fast förankrat i dyn för du gav mig allt jag aldrig haft förut.

Nu går du bakom mig i drömmen och jag vänder mig hela tiden om och ser och jag ser verkligheten för den är det enda som är sant. Och jag känner mig så svag för jag är förgiftad av borttappade andetag.

Varför bländade vi varandra utan att se på för att sen glömma bort vad som egentligen var viktigt för oss två?

Jag ska försöka resa mig upp och sen stå kvar men jag vet varken om jag vill eller kan för vad finns det att leva för sen all kärlek försvann?

Om jag fortsätter med drömmar som ett substitut till ett lyckligt liv kanske vi ses på nytt i en verklighet jag alltid flytt.

fuck it...