en riddares historia
(denna text utspelar sig under medeltiden) (vers) jag går här ensam i världen/ enda sällskap dom här två svärden/ kommer in med glänsande rustning/ knäcker dina rader med en enda frustning/ fortsätter sen min vandring på den mörka vägen/ vi lever i mörka dags lägen/ går här utan ens en häst/ ständigt ovetande om detta bara är ett test/ (ref) detta är en riddares historia/ frågan är om han kommer vinna eller förlora/ kommer han gå levandes härifrån eller flyga iväg med en gloria/ (vers) går här utan att veta va som ska hända/ det är nu försent för att vända/ går och håller svärdet i ena handen och facklan i den andra/ gett mig ut på denna färd själv så jag kan ingen klandra/ tittar in genom några fönster och tänker dom har iaf varandra/ sätter mig och gör upp en eld för att grilla sista kaninen/ hm det var en ganska fin en/ (ref) detta är en riddares historia/ frågan är om han kommer vinna eller förlora/ kommer han gå levandes härifrån eller flyga iväg med en gloria/ morgonen gryr och jag går ut i skogen för att jaga/ jag ut torkad så huden börjar flagna/ någon minut senare hittar jag äntligen vatten/ ser en hare tar sakta upp bågen sen börjar jag med slakten/ skinnet behåller jag för att senare kunna sälja/ så man får lite pengar/ och för omständighetens skull få sova i sängar/ istället för på hårda ängar/ (ref) detta är en riddares historia/ frågan är om han kommer vinna eller förlora/ kommer han gå levandes härifrån eller flyga iväg med en gloria/ (vers) dt har gått tre år sedan jag gav mig ut på den här resan/ jag har äntligen börjat hitta hem igen/ utan en aning om va som händer sen/ får se om man har kvar nån vän/ (ref) detta är en riddares historia/ frågan är om han kommer vinna eller förlora/ han går levandes härifrån och slipper flyga iväg med en gloria/
har du stukat foten, aha hela jag e fan stukad
|