Totte-Flyr från anstalten (Story telling) 19bar
Jag hatar stället där kläderna är vita och tröjjan är långärmad- I cellen finns inte myckat annat än att träna på sångstämman- Ska rymma från tvångströjjor, samtal och skumma medeciner- Patienterna är sköna och sjuka som mig men cellen svider- Har suttit inne på anstalten sen vinter. December i år- Min andra personlighet har dödat den goda och vill härifrån- Jag har planer.. Jag stryper en vakt, snor hans kläder, ID.kort- Jag byter om. Nu ska jag ut. Vill bli av med den jävla skiten fort- Jag vill fortsätta mitt liv i det ännu sjukare, smutsigare samhället- "Du är sjuk, du är sjuk, du är sjuk. Vnll du stanna?" Fan heller!- Jag går lungt och försiktigt igenom det vita, långa korridoren- Snart är jag ute, suttit här ett halvår fast det känns som igår- men, nu ser jag spärren. För att komma ut måste man dra kortet i den- Jag sväljer, känns som att jag har en trumf. Hoppas inte korten sviker- Vill bara supa och ljuga. Höra på massa strunt. Sånt man hör på pubben- Men jag är inte där än men jag är på väg, även om jag så dör på cupen- Nu är jag ute ur byggnaden blir ivrig, halkar och slår huvet i asvalten- Efter tre stygn och ett par timmar medvetslös så är jag kvar på anstalten- Bara och kritisera. :)
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
|