[Militant Lingvistik] Komik & BobbyJames - Den Gamle & Havet
Begav mig ut på regnbågen, hörde gospelsången i mänskligheten- Livet förblev underbart, seglats styrt mot horisonten & oändligheten- Lättade ankar med fjättrade tankar, fann precisionen i valda timmar- Hissade segel i svaga vindar & min skyddsängel med svaga vingar- Oceanen, mitt öde, vid en blodröd solnedgång hördes plågors kall- En spådoms hand, som visade vägen till döden genom vågors svall- Tår som rann, nerför kinden, svalde saltsmaken som en modig man- En åtanke i huvudet, att inte ge upp förens fötterna nått kornig sand- Tankar som varit, & tankar som spårlöst försvunnit i min minneskrets- Tankar som finns, & tankar som tårlöst befunnits innuti en siluett- Terassen av livet, från vilken soluppgången sågs dömd men bunden- För så många drömmar som dränkts, då jag vadat i önskebrunnen För det är lyckans minnen som tar mig till hamnen vid staden- Tankar från den skeppsbrutne, tillägnad den gamle & havet.. Havet och den gamle, den vackra och den fula- Jag tappade suget samma dag som vattnet blev fruset- För likt en ocean förblir min livsroman- Iskall och stelfrusen precis som en vinterdag- Precis som mitt timglass har tiden runnit ut i sanden- Så nu sitter jag vid hamnen, med flaskposten i handen- Och det finns en sak som inte sagan förtäljer- Staten strör salt i såren på den fallna snöängeln- Och tiden kryper förbi, livet flyger förbi- Och ingen bryr sig ett skit när hjärtan fryser till is- Inte ens den söta fågelsången lyckas röra år av ångest- Så jag hissar segel & lossar ankar för att möta horisonten.. För det är lyckans minnen som tar mig till hamnen vid staden- Tankar från den skeppsbrutne, tillägnad den gamle & havet..
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
|