Komik- Jag dagdrömmer..
En sval bris, jag vaknar denna morgon av en lekande vind- Morgonstunden har guld i munnen då solen smeker min kind- Ingen ångest seendes om nätterna, ännu djupt sover vintern- Med ett leende på läpparna lyssnar jag till ljuvt fågelkvitter- Våren har anlänt, lyssnar vidare medan jag väger på stolen- Ler åt mig själv, då min tankar ägnas åt vägar på solen- Tittar ut genom fönstret, o ser små barn som leker i parken- Andas in lukten av dåtidens regnskurar som fallit till marken- Jag glider ut i solskenet, för en gångs skull tar jag en promenad- Inget kommer åt mig, svävar på molnen när jag är from o glad- Tyst förutom skrattandes barn, men jag blir kvar i min hammock- Som uppfunnits i tanken, lämnar allt bakom mig när jag går framåt- Min hatt är fuckad av halmtrådar men jag ger en vink åt staden- Allt är underbart när livet leker i sandlådan med hink och spade- Jag dyrkar våren, till fluffiga molns givmildhet är jag evigt bunden- Nu ska det äntligen bara chillas o verkligen tas till vara på stunden- Jag fortsätter min vandring till Strömkajen, jag tar av mig hatten- Sätter mig på huk vid solnedgången stirrandes ut över vattnet- De små vågorna slår emot däcken nedanför kajen där jag sitter- Mina tankar har raderats från allt småtjaffs till de största jidder- Då kvällen har lagt sig är det fortfarande varmt ute o jag glänser- Jag ska måla min egen värld mamma, med stafli o mjuk pensel- Dags att bege sig hemåt, men stadens skyline ger ett mönstertecken- Vid porten säger jag hej till gråsparven som väckte mig vid fönsterräcket- Jag är så lycklig! Gnider mig mot lakanet med fjärilar i min mage- Stirrar upp i taket, och börjar reflektera över den den här dagen- Allt är så tyst igen, grannarna har slutat spela sin jävla Orup sång- Ett nytt leende föds på läpparna, väntandes till nästa soluppgång- Nästa morgon blir inte som jag tänkt mig, någon stör o skriker- Jag tänker: Håll käft nu! För mina Ögon blöder och öronen lider! Men när jag långsamt öppnar ögonlocken och allt blir tydligare- Sitter jag kvar vid min skolbänk, med läraren högre o spydigare.. Jag dagdrömmer..
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
|