why - hopplöshet
första texten på svenska nu. har försök prova lite olika rimscheman, kan se lite skumt ut ibland kanske. jag famlar i blindo längs tankarnas outgrundliga vägar// blickar mot framtiden utan hopp, ingenting som hägrar// ser på mig själv utifrån ett snevridet perspektiv// likt en man på sin dödsbädd, vart försvann mitt liv?// utslagen och nedräknad, blåslagen till allas häpnad.// helt under ytan som en dränkt kattunge utslagen på min säng// behöver jag nåt att röka? nej jag är ändå helt bäng// men ge mig nåt ändå, nåt som lindrar smärtan// nåt som hjälper mig, nåt som hjälper mot brustna hjärtan.// min klagosång hörs världen över, nu när jag ensam står// nu när jag utan dig är över, när jag inte längre lever// har jag drömmar som förbereder, förbereder mig för det sista// det oundvikliga, är jag nästa på dödens lista?// trots allt som hänt försöker jag ändå blicka framåt// mot en ny framtid, utan nätter fyllda av smärta och gråt// men jag är ensam på havet, omkringflytandes i ensamhetens båt// helt våt, kall och frusen och tankarna flyger tillbaka till alla lyckorusen.// lyssnar på susen från vinden och känner döden svepa förbi// och släcker alla ljusen och här står jag ensam bland dom övergivna husen.// rännstenen har blivit mitt hem, bland råttorna och kylan// slagen forsätter regna, men allt jag gör är att vända andra kinden till// för jag kan inte slå tillbaka med min stelfrusna hand.// det är inte ens värt att försöka, spelar ingen roll hur mycket jag vill.// apatisk och likgiltig vandrar jag omkring som den döda man jag är// och allt tar slut, kvar finns ingenting.// lite ojämna rader kasnke. men vafan.
vågar du köra på mig igen då fitta?
|