Tokish - Utanför fönstret
sätter mig på bussen ser alla folk utanför/ det känns som att jag står och skriker och att dom inte hör/ Gud om du hör mig jag har sagt det förut/ och nu undrar jag igen om det här ska få ett slut/ smällar pumpas ut, till höger och vänster/ folken som förlorat, tänk på deras känslor/ själv tror jag nog att jordens undergång är nära/ naturen slår tillbaka och börjar nu på oss förtära/ det som en gång var, finns nu inte mera/ ingen gör nånting åt saken, och dödsoffren blir flera/ men så tänker du, vi skänker våra pengar/ men älvan dansar inte längre kvar på Sveriges ängar/ den världen som en gång var en grön och vacker äng/ hav med vita stränder, som drömmar i din säng/ men genom bussens fönster ser jag inga gröna ängar/ jag ser bara världens mörker och makten av pengar/ vart kommer ondskans makt ifrån och när tar det slut/ arten människan går vilse och hittar aldrig ut/ inte vet jag men låt oss sjunga en stund/ sjung för alla människor på jordens mörka rund/ Hmm kan ni hitta nån, iaf nån fin rad här? ;)
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
|