Totte-Syndarens straff
Jag går sakta mot stationen mitt i nattens mörker- Upp för trappan men det känns som att jag väldigt sakta sjunker- Banga kan vara sunt men nu är jag på väg. Står på rullbandet- Nu ska jag överge allt. Familjen, flickan och dröm bandet- "Totte" Glöm namnet. Nu ska jag glömma alla mina fina vårar- Nu är jag på perrongen och fast jag kämpar börjar det rinna tårar- Nu finns ingen brinnande låga. Jag är alldeles snart framma till slutet- Sätter mig på knä på spåret. Nu ska jag be i mina allra sista minuter- Vill ut men nu ska jag dö och straffas för allt onödigt jävelskap- Straffet för synderna är döden. Nu räcker det inte med nävens slag- Jag är inte värd nåt, inte äns en grav. För nu har jag syndat och svikigt gud- Jag har lidigt nu. Jag har syndat så nu är jag mer än värd ett väldigt knivigt slut- Mina vänner vädjade, bad och sa: "Jag ber dig.. Skit i all tro"- Hur skulle jag kunna göra det? Jag hade syndat grovt och det var illa nog- Nu känner jag spårets vibration. Jag känner vind och i tunneln skymtas svaga ljus- Där satt jag på knä gråtandes, förlåtandes. Nu var mina synda dagar slut- Vill gärna ha konstruktiv kritik som vanligt.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
|