Jultider :)
Nu när julen kommer är allt bara rött och grönt Tomten kanske knackar på och vill ha tomtegröt Om du ätit många pepparkakor så får du många klappar Du blir glad när du får din dvd och du bugar och tackar Köttbullar med potatis och kanske vört bröd med julskinka Du går förbi ett fönster och ser en röd julstjärna blinka I skolan då är det långa lusse tåg och lucia har ljus i håret Uppe sittar kväll med bingolotto du går & lägger dig vid 11 snåret Ränkar första andra tredje och till slut fjärde advent Du sitter och skriver rim och undrar om du ska bli inkompitent Funderar och tänker va fan ska jag köpa till mamma och pappa? Mamma hon kan inte rappa/men ändå hon ska få en fin julklappa Snart jullov och så får man sitt efterlängtade termins betyg Glöm inte att när du bakar peppakakor att lägga på lite glasyr Du sitter och lyssnar på julåtar och du vet va du ska tanka På julaftonsdag samlas hela släkten klockan tre och ser på kalle anka refrängx2 julen den är här nu och fisken ligger i lut alla sitter hemma och myser och granen är på plats och lyser Sjunger rudolf med röda mulen hette en helt vanlig ren Du vill med vara rudolf och blir helt jävla schizofren Snart kommer väl första snön kanske komma att falla Du går inte ut, utan sitter heller inte och trallar För du vill inte gå ut och bli kall och frysa i hjäl Hellre sitter du hemma med syskoen och spelar svarte pär I stan du går förbi en affär och hör jul jul strålande jul Bestämmer dig för att åka till jul på Liseberg & åka parisehjul. Snö hitt och snö ditt jag pallar inte att vara med på snöbollskrig Någon träffar ett fönster som brakar och fort som fan blir det kalabalik Alla ungar springer däri från så fort doms ben bara kan löpa Jaha suck suck nu var det ett nytt fönster som måste köpas För di ser bara tomtar överallt och tror du blir galen Fan va du längtar tills lunget har lagt sig på juldagen Men jag lovar du kommer nog ha en rikgigt bra julafton ändå Du kan tjuvitta vad du kommer få/och då kommer du nog förstå. refrängx2 julen den är här nu och fisken ligger i lut alla sitter hemma och myser och granen är på plats och lyser
"Jag har inget skelett i garderoben / jag har en hel kyrkogård i källaren" - Organism 12
|